معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران سفر می‌کند

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی پنجشنبه خبر از سفر معاون رئیس جمهور این کشور به منظور بررسی فرصت های همکاری در بخش انرژی و جذب سرمایه گذاری در طرح ساخت یک پالایشگاه در پرتوریا، به تهران داد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از ‌رویتر،‌آفریقای جنوبی در حال بررسی طرح ساخت این پالایشگاه است که در آن، نفت خام ایران فرآوری خواهد شد. بدین ترتیب آفریقای جنوبی قادر خواهد بود میزان عرضه سوخت را در این کشور افزایش دهد و از وابستگی خود به شرکت های خارجی بکاهد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در این باره آمده است «سیریل رامافوسا Cyril Ramaphosa » معاون رئیس جمهور این کشور قرار است در سفر به ایران با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس پارلمان و برخی دیگر از مقامات ارشد این کشور دیدار کند.


این بیانیه می افزاید: هیاتی که در این سفر، رامافوسا را همراهی می کنند نیز اقدام به بررسی فرصت های همکاری در حوزه انرژی با ایران خواهند کرد و موضوع جذب سرمایه گذاری (ایران) در ساخت پالایشگاه در آفریقای جنوبی، افزایش ظرفیت کشتیرانی و همچنین تبادل فناوری و نیروی کار ماهر را در حوزه انرژی مد نظر قرار خواهند داد.

201/201

کد خبر: 545438

وب گردی

وب گردی