رونمایی ازقصه های قرآنی به زبان آلمانی در نمایشگاه وین

همزمان با شروع دومین روز ازبرگزاری نمایشگاه کتاب وین، غرفه کودکان جمهوری اسلامی ایران40 عنوان از قصه های قرآنی به زبان آلمانی را در معرض دید کودکان قرار داد که با استقبال زیادی رو به رو شد.

به گزارش ایسکانیوز ، پرستو سویزی مدیرعامل نشر زنبور در باره حضور کتاب های کودکان از طرف رایزنی جمهوری اسلامی ایران درنمایشگاه امسال کتاب وین گفت: این نخستین باراست که یک شرکت خصوصی در زمینه ارائه کتاب های متنوع برای کودکان به زبان آلمانی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.
وی گفت:امسال درنمایشگاه کتاب وین(اتریش)این انتشارات با ارائه ٤٠ عنوان از قصه های قرآن در یک غرفه اختصاصی حضور پیدا کرده است.
سویزی درباره ترجمه کتاب های کودکان و نوجوانان برای کشورهای آلمانی زبان گفت: براساس توافقات انجام شده بانشرجوکار تمامی آثار(قصه های قرآنی،کلیله ودمنه،شاهنامه،مثنوی،گلستان،مرزبان نامه،تذکره الاولیا و...)به زبان آلمانی ترجمه،چاپ ومنتشرمی شود.
به گفته وی، این حرکت فرهنگی برای نخستین بار در صنعت نشر اتفاق می افتد.
نشر زنبور ناشر تخصصی کودکان و نوجوانان به تازگی فعالیت خود را در زمینه ادبیات داستانی وآموزشی شروع کرده وقصد دارد تا درنمایشگاه سال آینده کتاب صدها اثر از جمله ادبیات داستانی کلاسیک، شعر و کتاب های آموزشی را به زبان آلمانی در این مقطع به مخاطبان خود عرضه کند.

502502

کد خبر: 546695

وب گردی

وب گردی