امیرعبداللهیان با موگرینی دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان پیش از آغاز نشست وین با روسای چند هیات غربی و عربی مختلف از جمله فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسکانیوز،امیر عبداللهیان قبل از شروع نشست وین با روسای هیات های عراق، روسیه، عمان، لبنان، ایتالیا و خانم فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد .
حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، در نشستی سه جانبه درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی پرداخت.
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه برای شرکت در سومین دور گفت و گوهای وین در ارتباط با رسیدگی به مساله سوریه، جمعه شب وارد پایتخت اتریش شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز برای شرکت در دور دوم نشست سوریه امروز صبح در رأس هیاتی عازم وین پایتخت اتریش شد .
دور تازه تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه در ادامه نشست یک روزه پیشین است که روز جمعه 8 آبان در وین برگزار شد.
به گفته منابع دیپلماتیک در وین در نشست سوریه قرار است سه گروه کاری در سطح کارشناسان تحت عناوین احزاب گروه های مخالف دولت، ترور و امور بشردوستانه در پشت درهای بسته تشکیل شود.
هدف از برگزاری این مذاکرات، تلاش جهت رسیدن به چارچوبی به منظور ایجاد زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در این کشور اعلام شد.
نشست های ژنو 1و ژنو 2 که برای بررسی راهکارهای حل و فصل بحران سوریه که در گذشته بدون حضور ایران برگزار شد، هیچ دستاوردی به همراه نداشت.
کارشناسان مسایل منطقه خاورمیانه در این زمینه معتقدند که هرگونه تصمیم گیری برای حل و فصل بحران های منطقه بدون حضور ایران نتیجه بخش نخواهد بود.
آمریکا و کشورهای عرب متحدش خواهان برکناری «بشار اسد» رییس جمهوری قانونی سوریه به عنوان بخشی از راه حل بحران هستند اما مسکو و تهران با پشتیبانی از حکومت قانونی دمشق می گویند مردم سوریه باید در خصوص رییس جمهوری خود تصمیم گیری کنند .
نشست وین 2 با حضور کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا، عربستان سعودی، عراق، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی، قطر، اردن، لبنان، عمان، استرالیا، نماینده اتحادیه اروپا و همچنین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار می شود.

201/201

کد خبر: 546922

وب گردی

وب گردی