معاون وزیر آموزش و پرورش: فیلم به بسته‌های آموزشی مدارس افزوده می شود

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: اقتصاد فیلم آموزشی چرخ‌هایش روان نیست و هنوز اقبال به سمت فیلم‌های گیشه ای است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محی‌الدین بهرام محمدیان شب گذشته در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، گفت: رویکرد ما در برنامه جدید آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول و برنامه درسی ملی استفاده از رسانه‌های مختلف برای یادگیری و یاددهی است. یکی از بسته‌های آموزشی را که در برنامه درسی‌ پیگیری می کنیم فیلم است.

او گفت: ما فیلم را امری تزئینی نمی دانیم بلکه فیلم در کلاس و در خدمت آموزش است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: گرچه جشنواره ها به منظور شناسایی و معرفی استعدادها برگزار می‌شوند اما چند سالی است که جشنواره فیلم رشد علاوه بر این هدف مهم فیلم را به داخل کلاس‌ها می‌برد و آن را در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

محمدیان به موانع موجود بر سر راه فیلمسازی آموزشی اشاره کرد و گفت: اقتصاد فیلم آموزشی چرخ‌هایش روان نیست و هنوز اقبال به سمت فیلم‌های گیشه ای است باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

او رویکرد جشنواره بین المللی را رساندن پیام صلح و دوستی به دنیا دانست و گفت: امیدوارم روزی برسد که نه تنها کودکان ایرانی که هیچ کودکی در سراسر جهان از خدمات آموزش و پرورش باکیفیت محروم نباشد و این مهم در سایه صلح و دوستی محقق می شود.

20104

کد خبر: 548227

وب گردی

وب گردی