تهران ایسکانیوز: همایون شجریان ساعتی پیش یعنی شب 28 مرداد درسالن فجر کرمان به روی صحنه رفت و اجرای خود را به روح سیمین بهبهانی تقدیم کرد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، کنسرت«چرا رفتی» به آهنگسازی تهمورس پورناظری و آواز همایون شجریان، برای دومین شب متوالی،  28مرداد، در سالن ورزش فجر، به روی صحنه رفت.

همایون شجریان در ابتدای این اجرا با گرامی داشت یاد ایرج بسطامی گفت: متاسفانه امروز صبح بانو سیمین بهبهانی درگذشت و همه را داغدار کرد. ایشان دو هفته در بیمارستان بودند و گاهی بهتر و گاهی بدتر می شدند. مدتی در کما به سر می بردند. ایشان تا ساعت 11 شب گذشته، حالشان بسیار خوب بود؛ به گونه ای که خانواده شان بسیار خوشحال بودند اما متاسفانه ساعت 1 صبح امروز دراثر سکته قلبی درگذشتند.

همایون شجریان ، سیمین بهبهانی

وی افزود: من بسیاری از کارهای ایشان از قبیل تصنیف «هوای گریه» و «چرا رفتی» را خوانده ام و این باعث افتخار من است. هر بار با شما گفتگو داشتم، شما این دو کار را بیشتر از همۀ کارها دوست داشتید.

سپس همایون شجریان اجرای امشب کنسرت«چرا رفتی» را به روح بلند بانو سیمین بهبهانی تقدیم کرد و از حاضران خواست پیش از شروع کنسرت یک دقیقه به احترام سیمین بهبهانی سکوت کنند.

پس از آن، همایون شجریان و گروهش یک قطعه را با شعری از مولانا «بزن ای مطرب قانون هوس لیلی و مجنون/که من از سلسله جستم وتد هوش بکندم» به عنوان مقدمه کنسرت اجرا کردند.

پس از اجرای این قطعه که به شکل ساز و آواز روی صحنه رفت، قطعه «نه فرشته ام نه شیطان» اجرا شد. اجرای این قطعه شور و شوق را در سالن برانگیخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت. قطعه «کولی»، قطعۀ دیگری بود که  همایون شجریان آن را اجرا کرد. قطعات «شتک»، «دل سپرده ام» و «در این حصار بشکن»، «مردان خدا» ، تیتراژ سریال وضعیت سفید، «ای همدم روزگار» و «درون آینه روبرو» قطعات دیگر این کنسرت بود که اجرا شد.

قطعۀ «چرا رفتی» آخرین قطعه از آلبوم موسیقی «نه فرشته‌ام نه شیطان» به عنوان قطعه پایانی انتخاب  شده بود، قطعه ای که پایانی خوش برای آخرین شب اجرای کنسرت چرا رفتی در کرمان، رقم زد.

حاشیه های کنسرت:

* پس از پایان کنسرت، همایون شجریان بنا به درخواست مکرر حاضران برای اجرای قطعۀ مرغ سحر، دوباره به صحنه بازگشت اما به جای اجرای قطعۀ مرغ سحر بار دیگر قطعۀ دل سپرده ام را اجرا کرد .

*سالن فجر، فضای مناسبی برای اجرای گروه نبود و صدا برداری با مشکل مواجه بود.

*تعدادی از صندلی ها خالی بود.
* میهمانانی از کشورهای دیگر، در سالن حضور داشتند و از اجرای گروه به هیجان آمده بودند.

*کنسرت «چرا رفتی»، با نیم ساعت تأخیر، آغاز شد.
کد خبر: 55042

وب گردی

وب گردی