بارش برف راه 50 روستای سلماس را مسدود کرد

بخشدار کوهسار سلماس گفت: بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستای این بخش با مرکز شهرستان سلماس شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا عارف خدرلو گفت: با بارش نخستین برف پاییزی که از ظهر امروز در نواحی کوهستانی سلماس به ویژه روستاهای بخش کوهسار آغاز شده، راه ارتباطی این تعداد روستای بخش با مرکز شهرستان قطع شده است.
او افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این بخش از 30 تا 75 سانتیمتر متغیر بوده و تلاش برای بازگشایی راههای مسدود شده از سوی اکیپ های اداره راه و شهرسازی سلماس آغاز شده است.
بخش کوهسار سلماس دارای 83 روستاست که بیشتر آنها در نوار مرزی با کشور ترکیه واقع شده اند.
همچنین بارش برف در دوازدهمین روز از سومین ماه فصل پاییز چهره شهر سلماس را زمستانی کرد و موجب خوشحالی اهالی منطقه شد.
ارتفاع برف که بارش آن از بعد از ظهر در سطح شهر سلماس آغاز شده هم اکنون به 15 سانتیمتر رسیده است.
بارش برف هر چند مشکلاتی را در امر تردد شهروندان به وجود آورده، ولی موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و کودکان شده است.
فرماندار سلماس در پی بارش برف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رانندگانی که قصد عبور از محورهای ارتباطی این شهرستان را دارند خواست با احتیاط و همراه داشتن وسایل و تجهیزات کامل و تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ تردد کنند.
مسعود حاجی علیلو گفت: تیم های راهداری اکنون در تمام محورهای شهرستان مستقر بوده و در حالت آماده باش قرار دارند و تمام مسیرها باز و تردد در آنها جریان دارد.
وی اظهار کرد: بارش برف اکثر راههای ارتباطی منطقه را سفیدپوش کرده که با تلاش تیم های راهداری و انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی از بسته شدن جاده ها جلوگیری شده است.
فرماندار سلماس از رانندگان خواست به نکات ایمنی، توصیه های عوامل راهداری و پلیس راه توجه کرده و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
همچنین بارش برف شهرستان خوی در آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد.
این بارش از بعد از ظهر امروز به صورت باران در شهرستان خوی آغاز شد و سپس به صورت برف ادامه یافت و تمام مناطق شهری و روستایی خوی را سفیدپوش کرد.
علیرضا ابراهیم اوغلی دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران خوی به ایرنا گفت: بارش برف باعث کندی رفت و آمد خودروها در جاده های مواصلاتی این شهرستان به سایر شهرستان های همجوار شده به طوری که به علت بارش برف تردد خودروها در گردنه های قوردیک، حمزیان و قره تپه این شهرستان بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.
مرکز مدیریت راه شهرستان خوی هم با اشاره به بارش برف در محورهای منتهی به شهرستان خوی اعلام کرد: با وجود اجرای عملیات نمک پاشی و برف روبی، تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
به گزارش اداره هواشناشی خوی ارتفاع برف در نقاط مختلف شهر 20 سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از 30 سانتیمتر است.
این بارندگی همچنان ادامه دارد و دمای هوا نیز در شهر خوی به یک درجه زیر صفر کاهش یافته که نسبت به روز گذشته 10 درجه کاهش داشته است.
105105

کد خبر: 561511

وب گردی

وب گردی