طرح فروش اقساطی مسکن با هدف تقویت قدرت خرید پیشنهاد شده است

عضو هیئت مدیره انبوه سازان مسکن، گفت: طرح فروش اقساطی مسکن با هدف تقویت قدرت خرید طرف های تقاضا پیشنهاد شده است و از لحاظ مبلغ و کیفیت ساختمان محدودیتی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج رهبر در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: طرح فروش اقساطی مسکن با هدف تقویت قدرت خرید طرف های تقاضا پیشنهاد شده است و از لحاظ مبلغ و کیفیت ساختمان محدودیتی ندارد و شهروندان می توانند متناسب با توان مالی و درآمد آتی خود بخشی از پول معامله را به صورت نقدی و بخشی را در چارچوب توافق با انبوه سازان مسکن به صورت قسطی پرداخت کنند.

عضو هیئت مدیره انبوه سازان مسکن،گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت مسکن در سال های گذشته هنوز مردم از قدرت خرید کافی برای خرید مسکن برخوردار نیستند و انبوه سازان مسکن تلاش می کنند در فرایندی ارزان تر از لیزینگ مسکن و آسان تر بتوانند هم مسکن خود را به فروش برسانند و هم از انباشت مسکن جلوگیری شود.

ایرج رهبر،گفت: بانک های کشور امروزه از منابع کافی برای افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن برخوردار نیستند و سقف وام خرید مسکن هم متناسب با افزایش قیمت در این بازار بیشتر نشده است.

وی، افزود: همچنین افزایش هزینه های تولید باعث شده است قیمت مسکن کاهش نیابد و ما فکر می کنیم طرح فروش افزایش مسکن می تواند هم به تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و هم به تامین گردش مالی مسکن سازان کمک کند.

ایرج رهبر، گفت: در سراسر کشور مسکن کافی برای عرضه در چارچوب طرح فروش اقساطی با قیمت های متنوع قابل عرضه است و بانک مسکن در صورت همکاری در این طرح نقش کارگزاری و تضمین پرداخت اقساط را خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره انبوه سازان مسکن، پیش از این هم با بیان اینکه سالانه به ساخت یک تا یک و نیم میلیون مسکن جدید اعم از نوسازی بافت فرسوده شهری نیاز است، گفت: در حال حاضر بازار مسکن از پایین بودن قدرت خرید و ضعف طرف های تقاضا رنج می برند.

ایرج رهبر در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشته است: برای تقویت قدرت خرید دهک های کم درآمد باید یا تسهیلات ارزان قیمت ارائه شود یا دولت هزینه های اداری و جانبی ساخت و ساز مانند مالیات ها و عوارض را کاهش دهد تا قیمت تمام شده تولید مسکن کاهش یابد.

وی افزود: بازار مسکن اگر صاحب سند چشم انداز و برنامه بلند مدت و هدفمند باشد می تواند به همه نیازها و تقاضاها پاسخ دهد اما هنوز از برنامه ریزی بلندمدت خبری نیست.

ایرج رهبر در باره نوسازی بافت های فرسوده شهری هم گفت: در کشور 70 هزار و در تهران 14 هزار هکتار بافت فرسوده داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه تولید مسکن در مقایسه با طرح مسکن مهر محسوب می شود چون زیرساخت ها و زیربناهای شهری را دارد.

401401

کد خبر: 563841

وب گردی

وب گردی