بهزیستی پرچمدار نوآوری در کاهش تقاضا مواد بوده است

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در افتتاحیه دوره تکمیلی درمان اجتماع‌مدار اعتیاد که ویژه مسئولان فنی مراکز اجتماع‌مدار سراسر کشور یکی از الگوهای مهم و تاثیرگذار را TC برشمرد و گفت: بهزیستی پرچمدار نوآوری در کاهش تقاضا مواد بوده است.

به گزارش ایسکانیوزمحسن روشن‌پژوه معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در افتتاحیه دوره تکمیلی درمان اجتماع‌مدار اعتیاد که ویژه مسئولان فنی مراکز اجتماع‌مدار سراسر کشور 24 لغایت 28 آذرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش در حال برگزاری است، گفت: گستره‌ای از خدمات از سال‌های گذشته در بهزیستی فعال کردیم.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی پرچمدار نوآوری در کاهش تقاضا مواد بوده است، افزود: تاریخچه اعتیاد در کشور فراز و فرودهایی را به خود دیده است؛ چنانکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رویکردهای قهری و به تدریج پر کردن زندان‌ها رواج پیدا کرد.

او در ادامه به شکل‌گیری الگوی بازپروری را اقدامی در راستای تلطیف رویکردهای قهری نسبت به اعتیاد عنوان کرد و گفت: اوایل سال 73 بحث درمان و پیشگیری به عنوان الگوهای مبتنی بر شواهد علمی آغاز شد و اولین‌بار به همت بهزیستی مراکز پذیرش، پیگیری و درمان معتادان خودمعرف با هدف توجه هب ابعاد روانی در 5 استان اصفهان، قزوین، تهران و ... به صورت پایلوت راه‌اندازی شد.

روشن‌پژوه تاکید کرد: ما میراث‌دار گروهی هستیم که بخش عمده بار اعتیاد را بر دوش کشیدند و این تجربه در دستور کار قرا ر دادند؛ چنانکه درمان اعتیاد را در گذشته امری بی‌اثر و بیهوده عنوان می‌شد اما اکنون زمینه‌ها فراهم شده است در حالی که رشته‌هایی تحت عنوان مطالعات اعتیاد نیز تدوین و تدریس می‌شود.

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پایان یکی از الگوهای مهم و تاثیرگذار را TC دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم از این طرق درنی موثر داشته باشیم و ابعاد مختلف در کشور را مشاهده کنیم تا الگوی درمان به عبارتی باعث کاهش آسیب شوند.

105105

کد خبر: 565168

وب گردی

وب گردی