جذب 520 نفر از نخبگان کشور در باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد همدان

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: در سند چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران بیشترین تاکید بر«دانایی‌محوری» قرار داده شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سهیل سبحان اردکانی بیان کرد: پژوهش از جمله مهم­‌ترین عوامل توسعه و زیربنای تصمیم­‌گیری­‌های کلان و بنیادی در جوامع انسانی است. از این‌­رو کسب دانش و به ­کارگیری آن، علاوه بر آن­که مسیر حیات فردی و اجتماعی را تبیین می‌­کند، راه­‌های دستیابی به تعالی را نیز برای شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی­‌های مختلف فراهم می‌­سازد.

وی تاکید کرد: در این راستا در سند چشم­‌انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران نیز بیش­‌ترین تاکید بر «دانایی‌­محوری» معطوف شده است.

رییس باشگاه پژوهشگران واحد همدان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، در سال ۱۳۷۷ باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در بزرگ­‌ترین دانشگاه حضوری جهان و همسو با سیاست­‌های کلی نظام با هدف شناسایی، جذب و گستردن چتر حمایتی برای پژوهشگران، مخترعان، مبتکران، نخبگان علمی و فرهنگی و دانش­پژوهان ممتاز کشور پا به عرصه وجود نهاد.

سبحان بیان کرد: باشگاه پژوهشگران جوان در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان فعالیت خود را آغاز کرد و از بدو تأسیس تاکنون موفق به جذب ۵۲۰ نفر از نخبگان کشور از جمله تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی، دانش‌­آموختگان و دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه‌­های معتبر کشور شده است.

سبحان عنوان کرد: انتشار و ارایه ۴۰۸ عنوان مقاله در مجله‌­های معتبر (آی. اس. آی، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، اسکوپوس و معتبر خارجی)، ۶۱ عنوان مقاله در همایش‌­های بین‌­المللی، ۲۵۰ عنوان مقاله در همایش‌­های ملی، ۴۲ عنوان مقاله در همایش‌­های منطقه­‌ای، عقد قرارداد اجرای ۴۶ عنوان طرح پژوهشی، اتمام ۲۶ عنوان طرح پژوهشی، انتشار ۶ عنوان کتاب، ثبت ۱۵ عنوان اختراع و برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی و سخنرانی علمی از جمله فعالیت‌­های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد همدان از سال ۱۳۸۶ تاکنون است.

وی گفت: از جمله سایر دستاوردهای این نهاد در طی این مدت می‌­توان برگزاری ۲ همایش ملی، عضویت ۲۳ نفر از اعضاء در استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، برگزاری موفق پانزدهمین اجلاس سالانه روسای باشگاه پژوهشگران جوان در سال ۱۳۹۰، کسب ۳ عنوان عضو بر‌تر باشگاه در سطح کشور و کسب ۴ عنوان رییس بر‌تر باشگاه پژوهشگران جوان کشور را نام برد.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان با داشتن بیش ۱۴ هزار نفر دانشجو به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری در استان همدان مشغول به فعالیت است.

20101

کد خبر: 565533

وب گردی

وب گردی