احداث ۵ خوابگاه با مشارکت خیرین در سال جاری

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از زمان تاسیس بنیاد خیرین در وزارت علوم و از خردادماه تاکنون کلنگ احداث ۵ خوابگاه در دانشگاه های کشور با مشارکت خیرین به زمین زده شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی صدیقی در حاشیه همایش نخبگان در دانشگاه کاشان گفت: حرکت این دانشگاه علاوه بر جذب خیرین و ساخت فضاهای آموزشی در خصوص حمایت از دانشجویان بی بضاعت و تهیه کتاب برای دانشجویان بی بضاعت ستودنی است.

او گفت: حضور خیرین بار معنوی و فرهنگی مثبتی در دانشگاه ها بوجود می آورد و زمینه رشد و تعالی دانشجویان را فراهم می سازد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم، بنیاد خیرین آموزش عالی را تاسیس و در سال جاری به طور رسمی کارش را شروع کرد.

صدیقی گفت: از زمان تاسیس بنیاد خیرین در وزارت علوم و از خردادماه تاکنون کلنگ حدود پنج خوابگاه در کل دانشگاه های کشور با مشارکت خیرین به زمین زده شده است.

او گفت: آیین نامه تقدیر از دانشجویان نمونه تغییر و اصلاح شده و این آیین نامه به تصویب وزرای علوم و بهداشت رسیده به زودی برنامه زمانبندی این آئین نامه به دانشگاه ها اعلام می شود تا دانشجویان نخبه انتخاب و از آنها تقدیر و به وزارت علوم معرفی شوند تا در رقابت کشوری نیز حضور یابند.

صدیقی بیان داشت: امکان ادامه تحصیل بدون آزمون، تقدیرهای مادی و فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکترای برتر برای تحصیل در خارج از کشوربا هزینه دولت از امتیازات انتخاب دانشجویان نمونه است.

او به تجلیل حدود ۶۰ دانشجوی برتر از وزارت علوم و بهداشت در اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: در سال آینده نیز۴۰ دانشجوی برتر دانشگاه‌های کشور که درزمینه مقالات و سایر مؤلفه‌ها برتر بوده‌اند، توسط دانشگاه‌ها انتخاب و به وزارت علوم معرفی می‌شوند.

20104

کد خبر: 565573

وب گردی

وب گردی