رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود: دانشگاه باید به سمت طرح های برون دانشگاهی و اقتصاد دانش بنیان حرکت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه گفت : تکیه کردن به شهریه کار اشتباهی است و باید حرکت دانشگاه به سمت طرح های کاربردی برون دانشگاهی و اقتصاد دانش بنیان باشد.

سید حسین بدیعی افزود : الان بهترین دانشگاه های دنیا اتکای به شهریه شان حدود 30 درصد است و 70 درصد بقیه در آمد خود را از اقتصاد دانش بنیان تامین می کنند.

وی با بیان اینکه ایران در تولید علم مقام شانزدهم دنیا را دارد گفت : دانشگاه آزاد اسلامی نیز جایگاه بسیار خوبی در این عرصه دارد که سهم واحد دانشگاهی شاهرود در آخرین آمار در بین کل دانشگاههای آزاد 6/1 درصد است و خدا را شاکریم در استان سمنان از این نظر بالاترین مقام را داریم.

بدیعی کسب این مقام را کافی ندانست و بیان کرد : کسب این مقام ها خوب است اما باید علم به تکنولوژی و فروش محصول تبدیل گردد تا مثمر ثمر باشد که باید بگویم ما در این قسمت لنگ می زنیم یعنی نه صنعت ما را درک کرده و نه ما توانسته ایم صنعت را درک نماییم هر کدام حرف خودمان را می زنیم اما باید خود را به صنعت نزدیکتر کنیم وخوب است یاداوری کنم کم کم برنامه ها به سمتی پیش می رود که ارتقای اساتید به لحاظ مرتبه علمی با طرح های آنها در صنعت سنجیده می شود و باید اساتید تلاش مضاعفی را به این لحاظ انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با درخواست کمک از همه اساتید و کارکنان در رسیدن به اهداف بلند دانشگاه گفت : باید ارتباط با صنعت را بیشتر کنیم و دنبال گرفتن طرح های برون دانشگاهی باشیم و یادمان نرود که ما در طرح های برون دانشگاهی به لحاظ تعداد در سال 91 دومین مقام را در کشور در بین واحد های دانشگاهی داشتیم .

وی اضافه کرد : در حال برنامه ریزی برای دو طرح سنگین اقتصادی هستیم که امیدورایم به قراداد نهایی بیانجامد و پیش بینی مبلغ آن نزدیک به ده میلیارد ریال است .

بدیعی با بیان اینکه باید در هر دانشکده حداقل یک شرکت دانش بنیان داشته باشیم گفت : برنامه اقتصادی دانش بنیان بزرگی را در حال پیگیری هستیم که در فاز مطالعاتی آن بسر می بریم و پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

وی افزود : باید قطاری را که از ریل خارج شده به راه اصلی بازگردانیم و به آن سرعت دهیم و این امر با پتانسیل بالای اعضای هیات علمی و کارکنان خوب این مجموعه دست یافتنی است در این راه باید به خودباوری برسیم.

بدیعی یادآوری کرد : سال 83 وقتی در دوره اول خدمتگزاری به این دانشگاه آمدم گفتم که باید طوری اقدام کنیم که وقتی استاد ، کارمند و دانشجوی ما از کنار دانشگاه دولتی شاهرود عبور می کند احساس حقارت نکند و امروز به حمد خدا جامعه دانشگاهی ما از این بابت به دانشگاه واحد شاهرود افتخار می کند و مطمئن باشید که می توانیم به قله های افتخار بالاتری برسیم که زبانزد کل کشور شود.

20101

کد خبر: 568309

وب گردی

وب گردی