معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود: دانشگاه معتبر دانشگاه کارآفرین است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود درآیین تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه گفت : نسل سوم دانشگاه ها، دانشگاه کارآفرین است که هدف بیشتر مراکز آموزش عالی به این سمت سوق پیدا کرده است.

صاحبعلی منافی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی براینکه "مهمترین عامل در کسب خود کفایی و بازسازی، توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی، تمرکز و هدایت امکانات و تشویق کامل وهمه جانبه مخترعین ونیروهای متعهد ومتخصص است" گفت: حمایت یک میلیونی امام خمینی از دانشگاه آزاد اسلامی درسال1361چنان بابرکت بود که توانست الان ما را درکنارهم جمع کند تا ازافتخارات دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگرسخن بگوییم.

وی یکی از شاخصه های اصلی در تولید علم دنیا را تعداد چاپ مقالات ISI دانست و گفت: واحد دانشگاهی شاهرود از بدو تاسیس تا الان به تعداد 594 مقاله ISI و بیش از صدها مقاله غیرISI معتبر را به چاپ رسانده و بالغ بر 1000 مقاله درکنفرانس های ملی وبین المللی توسط اساتید این دانشگاه ارائه شده است.

منافی از ثبت و چاپ ده ها طرح های تحقیقاتی و مجلات علمی در واحد شاهرود خبر داد که بنا به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی سازمان مرکزی ؛ واحد شاهرود در سطح استان توانسته است رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی شاخصه اصلی دانشگاه را حل مشکلات دانشگاه در قالب قراردادهای برون دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه آزاد شاهرود تاکنون توانسته است،80 قرارداد برون دانشگاهی را به ثبت برساند که از لحاظ تعداد، واحد شاهرود جزو 3 دانشگاه برترکشور در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور محسوب می شود .

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ادامه بیان کرد : امیدواریم با انعقاد 2 قرارداد مهم در6ماه آینده بتوانیم شیرازه اصلی دانشگاه را که ارتباط با صنعت است، بنا نهیم و انشاء الله با تحقق این مهم واحد دانشگاهی شاهرود در سطح کشور بیش از پیش مطرح خواهد شد .

صاحبعلی منافی نقش اعضای هیات علمی، هیات رئیسه و دفتر گسترش فناوری و ارتباط با صنعت را در جذب طرح های پژوهشی حائز اهمیت دانست وخواستارهمکاری های بیشتر آنها در این زمینه شد.

منافی به عقد تفاهم نامه ها با ارگانهای دولتی و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: عقد تفاهم نامه ها درراستای کاربردی تر کردن پایان نامه های دانشجویان است که امید می رود حداقل 10 درصد پایان نامه های دانشجویان را به مسیری سوق دهیم که در راستای حل مشکلات جامعه باشد و صرفا کتابخانه ای نباشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه معتبر دانشگاهی است که کارآفرین باشد، خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم دانشگاه ها را از لحاظ درجه بندی تقسیم بندی کنیم، نسل اول دانشگاه ها، دانشگاه هایی بودند که آموزش محور بودند و نسل دوم پژوهش محورو نسل سوم دانشگاه ها، دانشگاه کارآفرین است که هدف بیشتر دانشگاه ها به این سمت سوق پیدا کرده است.

دکتر صاحبعلی منافی از راه اندازی طرح ساها در قالب انجام فعالیت های پژوهشی خبرداد و گفت: تمامی دانشگاه های آزاد کشور در قالب ساها، تجهیزات و امکانات خود را در سایت قرارداده اند تا افراد صنعتگران و پژوهشگران در تمام نقاط کشور، فعالیتهای تحقیقاتی خود را در این قالب بتوانند انجام دهند و از امکانات وسیع دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.

لازم به ذکر است، در این مراسم از دکتر نسرین صالحی از دانشکده علوم پایه ، دکتر حسین قربانیان از دانشکده علوم انسانی و دکتر مرتضی خوشوقت از دانشکده فنی مهندسی به عنوان پژوهشگران برتر و از دکتر حسین دیبایی به عنوان پژوهشگر برتر در جذب پروژه های برون دانشگاهی تقدیر شد .

20101
کد خبر: 568310

وب گردی

وب گردی