گذشت و اهدای آزادی برای متهم به قتل/قصد کشتن او را نداشتیم، او ناخواسته با خودرویمان برخورد کرد

قضات دادگاه جنایی ، کیفرخواست اتهام قتل یک مرد را نپذیرفتند و او را بیگناه شناختند.بازپرس ویژه قتل، حادثه رانندگی مرگبار دو برادر با مردی که اختلاف مالی داشتند را قتل شناخته بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران،سوم شهریور ماه سال 92 مأموران پلیس پایتخت در جریان تصادف مرگبار مرد جوانی به نام رضا در خیابان 292 تهرانپارس قرار گرفتند.
دقایقی بعد با حضور مأموران در صحنه و تحقیقات میدانی مشخص شد که دو برادر به نام‌های حسین و محمد، قربانی را با خودرویشان زیر گرفته‌اند.
خیلی زود حسین و محمد دستگیر شدند و محمد درباره تصادف مرگبار به مأموران گفت: من و رضا سال‌ها با هم دوست بودیم. من به او چهار میلیون تومان بدهکار بودم و توان مالی پرداخت بدهی‌ام را نداشتم. روز حادثه رضا مرا در بنگاه نگه داشت تا طلبش را پرداخت کنم. از آنجا که دستانم خالی بود نتوانستم پول را بپردازم همان روز قرار بود به عروسی یکی از اقوام بروم. همزمان برادرم حسین به من زنگ زد و گفت کجایی؟ در جواب گفتم بنگاه هستم و به خاطر بدهی‌ام رضا مرا نگه داشته است. دقایقی بعد برادرم با سفته وارد بنگاه شد و من از فرصت استفاده کرده و پا به فرار گذاشتم تا سوار خودروی برادرم شوم. همان لحظه حسین نیز پشت فرمان خودرو نشست که رضا آمد و برادرم متوجه او نشد و با او برخورد کرد.
او افزود: این درحالی بود که ما هیچ وقت قصد کشتن او را نداشتیم و او ناخواسته با خودرویمان برخورد کرد.
حسین نیز در بازجویی‌ها گفت: وقتی سوار خودرویم شدم و حرکت کردم اصلاً متوجه حضور رضا نشدم و بعدها فهمیدم که او در اثر برخورد با خودرویم کشته شده است.
باور کنید دروغ نمی‌گویم و قصد کشتن او را نداشتم. مرگ او اتفاقی بود! بازپرس جنایی در این پرونده برای حسین اتهام قتل عمد و برای برادرش محمد نیز معاونت در قتل در نظر گرفت و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
صبح دیروز این دو برادر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفتند.
قضات عالی رتبه قتل را غیرعمد و ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی تشخیص دادند. همچنین برادرش محمد نیز از معاونت در قتل تبرئه شد.
در پایان جلسه محاکمه، محمد و پدر پیرش به پای خانواده قربانی افتاده و با چشمانی گریان از آنان درخواست عفو و بخشش کردند و سرانجام توانستند با پرداخت دیه 180 میلیون تومانی رضایت خانواده قربانی را جلب کنند.

20106

کد خبر: 570312

وب گردی

وب گردی