نصب اثر هنرمند ایرانی در تایوان

اثر کامبیز صبری با عنوان «تا جایی که به یاد دارم» در باغ مجسمه موزه «هنر و فرهنگ آسیا» در شهر چیایی تایوان نصب شده است.

به گزارش ایسکانیوز مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، موفقیت کامبیز صبری در نصب اثری با عنوان «تا جایی که به یاد دارم» را در باغ مجسمه موزه «هنر و فرهنگ آسیا» در شهر چیایی تایوان را به او تبریک گفت.

در پیام مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است: در موزه‌ای که به نام فرهنگ و هنر آسیا افتتاح شده و در فضای پیرامونی آن تنها سه اثر حجمی به نمایش درآمده است، جای خرسندی است یکی از این آثار، معرف هنرمند، هنر، معماری و ادبیات ایران است.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ضمن بیان تأثیرگذاریِ معرفیِ هنر کشورمان در موزه های بزرگ دنیا، این اقدام را گامی مهم در راستای ترویج توسعه هنر نوین ایران دانست و ابراز امیدواری کرد موفقیت های کامبیز صبری در معرفی هنر ایران مستمر و مداوم باشد.

شایان ذکر است «موزه فرهنگ و هنر آسیا» در 28 دسامبر 2015 (هفتم دی ماه 94) در شهر چیایی تایوان گشایش یافت. طبق برنامه ریزی مسئولین موزه، 14 هنرمند از قاره ی آسیا برای نصب اثر در محوطه ی پیرامونی موزه انتخاب شدند که از بین آن ها سه هنرمند مورد انتخاب نهایی قرار گرفتند.«هیروشی سنجو» و «یایویی کوساما»هر دو از ژاپن و«کامبیز صبری»از ایران سه نفر نهایی بودند که آثار آنها خریداری و بعنوان مجموعه دایمی موزه در محوطه آن نصب گردید. در مراسم افتتاح موزه و آثار به نمایش درآمده ، رییس جمهور تایوان و برخی مسئولین موزه ها و شخصیت های فرهنگی و هنری دنیا حضور داشتند.

یادآور می‌شود این اثر در اندازه 460/135/120 با عنوان «تا جایی که به یاد دارم» با تکنیک ورق‌های آهنی رنگ شده، فایبرگلاس و استیل آیینه‌ای اجراء و روی سطوح دیواره‌های پایینی مجسمه، شعر «هر نفس نو می‌شود دنیا و ما» با خطوط کوفی به صورت نقش برجسته حک شده است.

504502

کد خبر: 570487

وب گردی

وب گردی