«اسب» سوژه برپایی نمایشگاه شد

اسب و نمادین بودن آن در عرفان ایرانی، سوژه تازه‌ترین نقاشی‌های یک هنرمند قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا رضوان محمدی درباره برپایی ششمین نمایشگاه انفرادی‌اش اظهار کرد: 15 تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا (ترکیب مواد) و در اندازه 90*90 سانتی‌متر به‌نمایش گذاشته می‌شود. سبک این کارها آبستره و فیگوراتیو است.

او ادامه داد: المان اصلی آثار این نمایشگاه «اسب» است. اسب در عرفان ایرانی سمبل سالک طریق حق است. برای این آثار به‌صورت پست‌مدرن از جلوه‌های نگارگری در کنار فرم‌های مدرن بهره‌ گرفته‌ام و آن را در قالب آبستره و فیگوراتیو ارائه کرده‌ام. اسب در این آثار از مسیرها و گذرگاه‌های مختلف به تصویر کشیده شده است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه نوشته بودم که «تصمیم گرفته‌ام اسب ابلق باشم». ابلق به معنای دو رنگ است. در وجود هر انسان، کنتراست‌هایی از نور و تاریکی وجود دارد که در مسیری که طی می‌کند اجتناب‌ناپذیرند و نمی‌توان آن‌ها را کتمان کرد. سالک در این راه، زنده به حرکت است و نباید درگیر سکون شود.

محمدی درباره سابقه فعالیت هنری‌اش گفت: من فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی فرش هستم و از کودکی با متریال‌ها سرگرم بودم و به هنر گرایش داشتم. نقاشی، حرفه اصلی من است و تا کنون شش نمایشگاه انفرادی از آثارم برگزار کرده‌ام.

نمایشگاه این هنرمند 19 دی‌ماه ساعت 16 تا 18 در گالری فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، یوسف‌آباد، خیابان بیست‌ویکم افتتاح می‌شود و تا 24 دی‌ماه از ساعت 9 تا 16 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود

504502

کد خبر: 571073

وب گردی

وب گردی