فولکس‌واگن هم خودروی تمام برقی می سازد/ تصویری از نمونه اولیه

باد‌-ای چهار سرنشین که به عنوان دریچه‌ای به‌سوی آینده توصیف شده، مهره اول برنامه جاه‌طلبانه فولکس‌واگن در خصوص عرضه خودروهای تمام الکتریکی است که ماتیاس مولر، مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی آلمانی بعد از رسوایی اخیر فولکس آن را وعده داد.

به گزارش ایسکانیوز، کانسپت باد-ای فولکس‌واگن در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس، به نمایش در آمده است. این محصول جدید فولکس‌واگن یک خودروی چند منظوره چهار چرخ محرک است که با نیروی برق به حرکت در می‌آید و از سال 2018 وارد خط تولید کمپانی فولکس خواهد شد. باد‌-ای چهار سرنشین که به عنوان دریچه‌ای به‌سوی آینده توصیف شده، مهره اول برنامه جاه‌طلبانه فولکس‌واگن در خصوص عرضه خودروهای تمام الکتریکی است که ماتیاس مولر، مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی آلمانی بعد از رسوایی اخیر فولکس آن را وعده داد.

این کانسپت از آخرین فناوری باتری‌های لیتیوم یونی بهره می‌برد که ادعا می‌شود در سیکل تست اروپا مسافت 530 کیلومتری را بدون هیچ آلایندگی‌ پشت سر گذاشته که 340 کیلومتر بیشتر از ادعای این خودروساز آلمانی در مورد پاک بودن خودروی ای‌-گلف موجود در بازار است. به مدل باد-ای به عنوان جانشین معنوی میکروباس نگاه می‌شود و این نخستین مدل از مجموعه خودروهای الکتریکی جدید است که قرار است در مرکز تحقیقات و توسعه این شرکت مستقر برانشویگ ساخته شوند.

آن‌طور که مولر در اکتبر سال گذشته بعد از رسوایی موسوم به «دیزل‌گیت» وعده داد، یک جانشین الکتریکی برای فایتون نیز در راه است. باد‌-ای 4597 میلی‌متر طول، 1940 میلی‌متر پهنا و 1835 میلی‌متر ارتفاع دارد و بر پلتفرم جدید MEB فولکس‌واگن سوار است. باد-ای به لحاظ طراحی شباهت قابل ملاحظه‌ای به کانسپت بولی داردکه اولین بار در سال 2011 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و بی‌شباهت به آخر نسل خودروهای ژاپنی موسوم به «کی» نبود.

منبع: روزنامه دنیای خودرو

کد خبر: 571194

وب گردی

وب گردی