گردهمایی مسئولان برنامه‌ریزی وکارشناسان دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی

گردهمایی مسوؤلان برنامه ریزی وکارشناسان دفترتوانمندسازی وآموزش های کاربردی دانشگاه آزاداسلامی استان های قم ومرکزی در واحد اراک برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، گردهمایی مسئولان برنامه‌ریزی وکارشناسان دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی استان‌های قم و مرکزی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان برنامه ریزی و کارشناسان دفتر توانمندسازی واحدها و مراکز آموزشی این استان‌ها در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

علیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امناء ورییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی درابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک آغاز سی ویکمین سالروزتأسیس دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک به جامعه دانشگاهی استان مرکزی بخصوص کارکنان ،دانشجویان واستادان واحد اراک به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پرداخت و اضافه کرد: برگزاری دوره های بازآموزی برای فارغ التحصیلان و دوره های آموزشی کاربردی کوتاه مدت برای پرسنل سازمان نظام مهندسی طبق تفاهم نامه دانشگاه آزاداسلامی را یکی از مهمترین راه های کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به شهریه برشمرد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه ساها درهمه جای کشور در دسترس است ،گفت:مقدمات وبستر سازی لازم درسطح کشور واستان جهت استفاده از آزمایشگاه ها وکارگاه ها فراهم شده است و ساها به مجموعه ای تبدیل شده است که علاوه بر درآمد زایی برای دانشگاه آزاد اسلامی،موجبات گسترش تحصیلات تکمیلی را نیز فراهم آورده است.

دبیرهیأت امنای استان مرکزی در ادامه گفت : رویکرد مجموعه دانشگاه آزاداسلامی در برنامه سال 95 درآمد غیرشهریه ای است و راهکار تحقق این مهم توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان و تقویت شرکت های دانش بنیان است.

نظام آبادی بابیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی حرکت به سمت کیفیت بخشی واستانداردکردن آزمایشگاه ها را سرلوحه خودقرارداده است،گفت: آموزش تخصصی پرسنل ،توانمندسازی نیروی انسانی، کیفی بخشی وکاربردی کردن تجهیزات همچنین نظارت وبازرسی مستمر کمیته های تخصصی استانی ساها ،مسلما بستر خدمت رسانی بهتر را در مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی فراهم نموده است و می تواند به درآمدزایی بیشتر واحد ها کمک قابل توجهی کند.

رییس واحد اراک گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از گذار از سه دهه (دهه استقرار-دهه توسعه-دهه کیفیت) هم اکنون در دهه چهارم با مدیریت خردورزانه و توأم با اخلاق و عدالت جناب آقای دکتر میرزاده با کیفی بخشی به آموزش، پژوهش و فرهنگ به دانشگاهی پژوهش محور وکار آفرین تبدیل خواهدشد.

دبیرهیأت امنای استان مرکزی ابراز امیدواری کرد به عنوان دانشگاه نسل سوم که دانشگاهی کارآفرین است،بتوانیم با همدلی ،همفکری وهمکاری کلیه استادان،کارکنان ودانشجویان ایفای نقشی درکارآفرینی کشور داشته باشیم.

نظام آبادی با بیان اینکه بسترهای لازم علمی وپژوهشی در دانشگاه آزاداسلامی مهیاست ، اظهار کرد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی در استان مرکزی نیز آمادگی دارند با توجه به ظرفیت ها وپتانسیل های موجود در زمینه فعالیت های علمی،آموزشی ،پژوهشی،فرهنگی و ورزشی وبا توجه به نیازهای استان و کشور همکاری های لازم را با سازمان ها وارگان های دولتی وغیر دولتی داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی درپایان افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به توسعه کار و کارآفرینی دارد و ما مسئوولین در این راستا وظیفه سنگینی برعهده خواهیم داشت.

در ادامه دکتر سید ابراهیم حسینی مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک را تبریک گفت و ادامه داد: با توجه به چابک سازی های انجام شده در دانشگاه آزاداسلامی دفتر توانمند سازی نیروی انسانی تغییر نام داده و تغییراتی در شرح وظایف آن انجام شده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی قدمت دفتر راکه از سال 1379 تأسیس شده است حدود 15 سال اعلام کرد و افزود: رسالت­های جدید این دفتر شامل آموزش­های درون سازمانی وهمچنین موضوع آموزش­های کوتاه­مدت تخصصی جهت بخش خصوصی و دولتی باتوجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه و با هدف درآمد زایی غیر شهریه ای معرفی کرد.

حسینی گفت: با توجه به کوچک سازی و چابک سازی دانشگاه نیاز داریم نیروها آموزش های جدیدی را دریافت کنند تا بتوانند وظایف محوله را به نحو احسن به انجام برسانند. جهت ارتقاء درجه اعضای هیأت علمی نیز شرکت در دوره های آموزشی به عنوان امتیاز محسوب شده و استادانی که در طراحی و تدریس دوره های مذکور شرکت کند علاوه بر داشتن امتیاز جهت ارتقاء ،این فعالیت می تواند کسری ساعات موظفی تدریس آنها را نیز جبران کند. همچنین جهت تشویق و الزام شرکت کارمندان در دوره های آموزشی جهت کسب برخی عناوین شغلی و یا پست های سازمانی نیز شرط گذراندن دوره های فوق ذکر شده است.

حسینی با اشاره به لزوم تأمین 40درصدی هزینه­های دانشگاه از طریق درآمدهای غیر شهریه­ای، آموزش­های کوتاه مدت تخصصی را یکی از منابع کسب درآمد واحدها برشمرد.

وی رویکرد دانشگاه را در سال های آتی مبتنی بر اقتصاد دانش محور مانند شرکت های دانش بنیان و بخش دیگر آن را که با روح آموزشی دانشگاه نیز سنخیت دارد، آموزش های کوتاه مدت تخصصی اعلام کرد.

این مسوؤل بابیان اینکه دانشگاه به حوزه آموزش های کوتاه مدت به سطح جامعه وارد شده است ،گفت: اخیرا مجوزی از سازمان مدیریت و برنامه­ریزی اخذ شده است مبنی بر این که مدارک صادره دوره های آموزشی کوتاه مدت صادره توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای بخش دولتی نیز اعتبار داشته و قابل پذیرش است وهمچنین با هماهنگی های انجام شده مدارک مذکور دارای قابلیت ترجمه نیز هستند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی و آموزش­های کاربردی دانشگاه ضمن یادآوری تفاهم نامه های همکاری امضاشده فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و... خواستار پیگیری جهت مذاکره و اقدام عملی واحدها و مراکز آموزشی شد.

ایشان ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت باکیفیت و حرفه ای گفت: استفاده ازاستادان مجرب ، امکانات خوب، تکریم شرکت کنندگان در کلاس ها موردتوجه ویژه واحدهای دانشگاهی باشد.

حسینی بابیان اینکه نیاز سنجی در سطح جامعه مهم است ،گفت: تکمیل فرم نظر سنجی بعد ازاتمام دوره های آموزشی از شرکت کنندگان در جهت رفع نقایص احتمالی ضروری است.

درادامه علی پور مدیر آموزش‌های تخصصی و کاربردی آزاد به تشریح آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت پرداخت و به سوالات حضار در این خصوص پاسخ داد.

20101

کد خبر: 571837

وب گردی

وب گردی