کفاشیان: داوران مقابل انتقادها باید متحد باشند

رئیس فدراسیون در حاشیه مراسم تقدیر از داوران گفت:‌ انتظار من از مربیان و داوران این است که احترام یکدیگر را نگه داشته و علیه هم حرف نزنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، علی کفاشیان در ابتدا ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: ورود این اسپانسرها به فوتبال خوب است که باعث می‌شود برای این بخش از فوتبال هزینه شود. به نظرم باید از چنین اسپانسرهایی حمایت شود و من از خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهم که از اسپانسر داوری حمایت کنند.

کفاشیان تصریح کرد: از داوران و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. داورانی که اینجا هستند بهترین‌ها هستند و این فرهنگ باید توسط کمیته داوران به سایر داوران انتقال پیدا کند که در این صنعت اینقدر کار انجام می‌شود و با حمایت داوران است که می‌توانیم فوتبال را با این شکل برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در فصل گذشته داوران زحمت زیادی کشیدند، هرچند انتقاداتی بود اما باید داوران متحد باشند. من با مدیر نامی‌نو صحبت کردم و قرار شد تا در مراسمی دیگر اتحاد بین اهالی فوتبال و داوران ایجاد شود و متوجه شوند که این خانواده از هم جدا نیستند و همه در یک خانواده در کنار یکدیگر تلاش می‌کنیم و هیچ کسی حق ندارد علیه داوری صحبت کند و داوری هم حق ندارد در مورد بقیه صحبت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شاید در یک خانواده اختلاف سلیقه وجود داشته باشد اما از همه می‌خواهم در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایشان مسایل را رعایت کنند. وقتی یک مسابقه برگزار می‌شود 95 درصد تصمیمات داور را تائید می‌کند اما 5 درصد هم می‌گویند اگر اینطور قضاوت می‌کرد، بهتر بود.

کفاشیان افزود: داوری که در زمین قضاوت می‌کند حاکم است و کسی نمی‌تواند حکم او را برگرداند. اینجا رشته‌های دیگر نیست که رای را برمی‌گردانند. زیبایی فوتبال هم همین است که بعد از حکم داور رای تغییر نمی‌کند. از کمیته انضباطی هم می‌خواهم 95 درصد حکم اصلی باقی بماند و 5 درصد تغییر داده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اشتباه در هر کاری طبیعی است اما نباید علیه یکدیگر حرف بزنیم و باید متحد باشیم چون همه از یک خانواده هستیم نه اینکه پشت سر یکدیگر حرف بزنیم.

604/602

کد خبر: 572939

وب گردی

وب گردی