گزارش شهردار تهران از برنامه و بودجه سال ۹۵ شهرداری

دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

علیرضا دبیر، در دقایق ابتدایی جلسه علنی شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال 95 امروز (سه شنبه) توسط شهردار تهران به شورای شهر تقدیم می‌شود.

او با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده، 18 هزار میلیارد و 716 میلیارد تومان است، گفت: البته این بودجه با لحاظ کردن بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری 25 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان می‌شود.

دبیر با تأکید بر اینکه این لایحه از امروز در اختیار کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تهران قرار می‌گیرد، گفت: پس از آن، این لایحه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌‌‌شود تا پایان بهمن ماه، بررسی آن به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پس از تصویب این لایحه در شورا، جهت تأیید به فرمانداری تهران ارسال خواهد شد.

بنابراین گزارش،به گفته امانی،معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران بودجه سال آینده نسبت به سال جاری افزایش اندکی داشته است.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته شهرداری تهران انقباضی‌ترین بودجه را در میان کلانشهرهای کشور به تصویب رساند، گفت: رشد 10درصدی در بودجه سال 94شهرداری تهران به معنای توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی بود. موضوعی که رهبر انقلاب از همه نهادها خواسته بودند تا این روش اقتصادی را سرلوحه برنامه‌هایشان قرار دهند.

امانی با بیان اینکه بودجه سال آینده ٧٠درصد عمرانی و٣٠درصد هزینه ای و نگهداشت است، اعلام کرد: اولویت‌های بودجه‌ای سال 95شهرداری تهران بر مدار توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

20102

کد خبر: 573743

وب گردی

وب گردی