نمایشنامه خوانی که هنرستانی برای اوتیسم می شود

دومین روز دی ماه بود که نمایشنامه اوتیسم نوشته و کار نگین صادقی فر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت تا قدمی برای آشنایی مردم و خانواده ها با یکی از خاموش ترین بیماری های قرن حاضر بردارد.

به گزارش ایسکانیوز اوتیسم یا درخودماندگی که از 3 سالگی بروز می کند و درمانی برای آن پیدا نشده اما تلاش کارشناسان زیادی را به سوی تقویت استعدادهای خارق العاده این بیماران جلب کرده است. گرچه اختلال ارتباط با محیط پیرامون زندگی را بر خانواده این بیمار دشوار کرده اما بروز خلاقیت های شگرف و حافظه تصویری خارق العاده که در اثر آموزش و تقویت توانایی ها از این بیماران دیده می شود نیاز به یک مرکز آموزشی تخصصی برای بیماران اوتیسم را ضروری کرده است.

نگین صادقی فر نویسنده و کارگردان نمایشنامه خوانی اوتیسم در همین ارتباط گفت: پس از اجرای نمایشنامه خوانی که در فرهنگسرای نیاوران داشتیم اقای حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز و مهندس شریعتی ریاست مالی انجمن اوتیسم ایران قول دادند که از ساخت یک هنرستان تخصصی برای کودکان اوتیسم حمایت کنند که یک موفقیت برای اجرای نمایشنامه خوانی ما محسوب می شود.

صادقی فر با اشاره به اینکه شناخت خانواده از بیماری اوتیسم و شناسایی هرچه زودتر این بیماری تنها راه کنترل آن محسوب می شود گفت: نمایشنامه اوتیسم که درد دل معدود والدینی است که برای شناخت این بیماری گام برداشته اند و ما قصد داریم که با تکرار آن جمع بیشتری را با این بیماری آشنا کنیم .امیدوارم که به زودی این نمایشنامه خوانی در مکان های دیگر فرهنگی و هنری به اجرا در بیاید.

این نمایشنامه خوانی با حضور فرهاد شریفی ، نگین صادقی پور و علی حیدری ، اجرای موسیقی زنده توسط ابارهیم شریعتی پیش از این در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است.

502502

کد خبر: 574472

وب گردی

وب گردی