اتهامات تازه آل خلیفه علیه شیخ سلمان

دادستانی کل بحرین رسما اتهامات دیگری را از جمله "دعوت به تظاهرات غیرقانونی" و "تحریک به عدم عمل به قوانین" علیه شیخ علی سلمان مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وکلای مدافع شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف شیعه در این کشور سه اتهام دیگر را علیه وی مطرح کرده که علاوه به دو مورد فوق "تحریک به انزجار از نظام یا تحقیر کردن آن" را نیز شامل می شود.

به گفته حسن راضی، یکی از وکلای شیخ سلمان، دادستانی کل بحرین رسما این اتهامات را علیه شیخ علی سلمان مطرح کرده و مجازاتی که برای این اتهامات در نظر گرفته می‌شود شامل شش ماه تا سه سال است.

دفتر دادستانی کل بحرین اعلام کرده که صفحه شیخ علی سلمان در پایگاه توییتر را بررسی و وی را در حضور سه وکیل به دادستانی احضار کرده است.

شیخ علی سلمان پیشتر از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه به اتهامات واهی به چهار سال حبس محکوم شده که اکنون دوره محکومیت خود را می‌گذراند.

در همین راستا جمعیت الوفاق مخالفت خود را با فراخواندن مجدد شیخ علی سلمان به دادستانی اعلام و تاکید کرد که "این اقدام مخالف قانون اساسی است و با تمامی معاهده‌های بین المللی درباره احترام به آزادی بیان در تضاد است."

در این بیانیه آمده است: شیخ سلمان به دلیل مطالبی که درباره اطلاحات و لزوم برقراری دموکراسی در صفحه توییترش نوشته بود به دادستانی احضار شده است.

301301

کد خبر: 575154

وب گردی

وب گردی