ابراز پشیمانی سفیر عربستان سعودی در عراق

در پی اقدام عراق مبنی بر احضار سفیر عربستان و درخواست گروه‌های داوطلب مردمی برای اخراج سفیر ریاض از این کشور، وی متعهد شد از تکرار اظهاراتش درباره نیروهای مردمی عراق خودداری کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد این وزارتخانه به دنبال اظهارات ثامر السبهان، سفیر عربستان در عراق علیه داوطلبان مردمی شاهد تحرکات و واکنش‌های چشمگیری بود و وزارت خارجه این اظهارات السبهان را نقض روابط دیپلماتیک می‌داند.

وی افزود: سفیر عربستان احضار شده و اعتراض رسمی بغداد نسبت به این اظهارات و اهانت وی به تشکیلات شبه نظامیان به ویژه داوطلبان مردمی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه در جلسه احضار سفیر عربستان در عراق بر لزوم انحصار کار سفارت خارجه بر تقویت شراکت دو کشور تاکید شد، اعلام کرد، سفیر عربستان در عراق در این جلسه تعهد داد اظهارات اخیر خود علیه داوطلبان مردمی را تکرار نکند.

وی گفت: وزارت خارجه به سفیر عربستان ابلاغ کرد کار سفارت باید تنها تقویت شراکت و روابط دو کشور منحصر باشد.

جمال افزود: السبهان نیز در این جلسه ضمن ابراز تاسف از اظهاراتش و تاکید بر تمایل خود برای انجام مسئولیت‌های دیپلماتیک‌اش متعهد شد در آینده این گونه اظهارات را تکرار نکند.

در همین حال احمد جمعه، سخنگوی وزارت خارجه عربستان در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد اظهاراتی که به عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در واکنش به سخنان سفیر ریاض در بغداد نسبت داده شده درست نیست.

وی گفت: در جلسه دیدار الجبیر با ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق درباره روابط دو جانبه گفتگو شد.

پیشتر وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای درخصوص دیدار الجبیر و الجعفری منتشر کرده بود که طی آن به نقل از الجبیر اعلام شده بود اظهارات السبهان بیانگر موضع رسمی عربستان در قبال عراق نیست.

301301

کد خبر: 585499

وب گردی

وب گردی