تخفیف 27 درصدی به پرداخت‌کنندگان خوش حساب عوارض شهری

معاون مالی و اداری شهردار تهران از ارائه تخفیف 27 درصدی به پرداخت‌کنندگان خوش حساب عوارض شهری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، قدرت‌الله گودرزی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اعلام افزایش 27 درصدی تخفیف و جایزه پرداخت عوارض شهری گفت: براساس مصوبه شورای شهر می‌توانیم تخفیف پرداخت عوارض شهری را تا 27 درصد افزایش دهیم که این فرصت خوبی برای پرداخت عوارض از سوی مردم است.

او با بیان اینکه اگر مردم عوارض شهری را پرداخت کنند، شهرداری می‌تواند در توسعه حمل و نقل عمومی و نگاهداشت شهر پرقدرت‌تر ظاهر شود، تاکید کرد: اگر مردم عوارض خود را به صورت کامل پرداخت کنند می‌توانیم خط هفت مترو را در سال 95 و خط 6 را در سال 96 افتتاح کنیم که گامی بزرگ بر کاهش ترافیک است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه فیش‌های پرداخت عوارض سال جاری میان مردم پایتخت توزیع شده است، گفت: در سال 86 میزان تحقق درآمدهای پایدار شهرداری تهران 12 درصد بوده؛ اما حالا این رقم به بالای 40 درصد رسیده است که شاهد رشد خوب و قابل توجهی در این زمینه بوده‌ایم.

گودرزی با بیان اینکه در صورت پرداخت عوارض شهری از سوی مردم 400 میلیارد تومان به حساب درآمدهای پایدار شهرداری واریز می‌شود، درخصوص میزان بدهی مردم به شهرداری نیز گفت: از سنوات قبل 900 میلیارد تومان بدهی مردم به شهرداری وجود دارد که با احتساب این 400 میلیارد تومان باید بگویم که شهرداری از مردم 1300 میلیارد تومان طلب دارد.

او با بیان اینکه مدیریت شهری در ارائه خدمات به مردم متعهد است، گفت: درست است که برخی از مردم عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند؛ اما شهرداری نمی‌تواند ارائه خدمات به آنها را قطع کند، هرچند که برای افرادی که در سنوات گذشته عوارض خود را پرداخت نکردند، جرایمی در نظر گرفته شده اما در کل نمی‌توانیم به مانند شرکت برق، گاز و یا آب ارائه خدمات به مردم را قطع کنیم و مثلا نمی‌توانیم کوچه آنها را تمیز نکرده و زباله‌هایشان را جمع نکنیم.

معاون مالی و اداری شهردار تهران همچنین از امکان پرداخت عوارض شهری به دو صورت حضوری و الکترنیکی اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال آینده جشن خوش‌حسابی مردم برگزار می‌شود و افرادی که به صورت اینترنتی عوارض خود را پرداخت کرده باشند امتیازشان دو برابر خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه در سال جدید اخذ عوارض جدید از مردم در حال مطالعه است، گفت: امسال پرداخت عوارض خودرو نیز به بخش خوش‌حسابی افزوده شده است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران همچنین از ارائه آمارهای ضد و نقیض از وضعیت حسابرسی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری نیز گفت: اگر تفاهم‌نامه انتخاب حسابرس مشترک امضاء شود، مشکلات مرتفع می‌شود؛ چراکه در شهرداری تهران در طول سال حسابرس مستقر است و زمان زیادی برای بررسی مسائل دارد اما حسابرس انتخاب شده از شورا به دلیل کمبود وقت نمی‌تواند همه مسائل را مورد بررسی قرار دهد وعلت عمده مشکلات اعلام شده شهرداری از سوی شورا نیز عدم ارائه اسناد و مدارک اعلام شده است.

گودرزی افزود: قطعا تا زمانی که گزارش حسابرسی نهایی نشده است، اختلاف نظر طبیعی است.

او همچنین درخصوص میزان بدهی دولت به شهرداری تهران نیز گفت: دولت پای کار آمده و اعلام کرده که یک حسابرس مشترک میزان مطالبات شهرداری از دولت را مشخص کند که هم‌اکنون میزان بدهی دولت به شهرداری از سال 87 تا 93 مشخص شده است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه درخصوص میزان بدهی دولت به شهرداری، 2 سناریو وجود دارد، افزود: در ردیف اول میزان طلب شهرداری از دولت درخصوص ردیف بودجه‌هایی است که در بودجه مشخص شده که این میزان بدهی 5600 میلیارد تومان تخمین زده شده و در بخش دیگر درخصوص عدم پرداخت حق السهم دولت به شهرداری درخصوص توسعه حمل و نقل، نوسازی اتوبوس، بافت فرسوده و... بوده است که سرجمع 14 هزار میلیارد تومان می‌شود که در این خصوص به جهانگیری معاون اول رییس جمهور نامه نوشته‌ایم و عنوان کرده‌ایم که با توجه به شرایط فعلی دولت، حداقل 5000 میلیارد تومان به شهرداری تخصیص داده شود و در این زمینه نوبخت معاون برنامه‌ریزی و طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز مواردی را اعلام کردند.

گودرزی با بیان اینکه پیگیر تخصیص فاینانس به ساخت مترو هستیم، درخصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: شرکت و تیم‌های سرمایه‌گذار خارجی به تهران بارها سفر کرده‌اند و ما شرایط را به آنها توضیح داده‌ایم و آنها برای بررسی بیشتر مجددا به کشور خود سفر کرده‌اند و هنوز قراردادی منعقد نشده است.

او درخصوص میزان بدهی مردم از عدم پرداخت عوارض شهری نیز گفت: 469 میلیارد تومان ناشی از تخفیف بافت فرسوده و 388 میلیارد تومان ناشی از عدم پرداخت عوارض پسماند، ساخت و ساز و... است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران همچنین از انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خط 6 مترو خبر داد و افزود: از روز شنبه خرید این اوراق مشارکت در روزنامه‌های رسمی تبلیغ شده است که در این راستا با اینکه بانک کشاورزی مجوز صدور 1000 میلیارد تومان را موافقت کرده اما 460 میلیارد تومان چاپ شده است.

گودرزی در مورد سرانجام شهر آفتاب نیز گفت: فاز یک این نمایشگاه قطعا تا اردیبهشت‌ماه و همزمان با نمایشگاه کتاب افتتاح می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو، تاکسی و اتوبوس نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

او در مورد سرانجام پرداخت طلب پیمانکاران با بیان اینکه از سال 85 تا 93 شهرداری تهران 10 هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده و این در حالی است که دولت یک ریال از سهم خود را پرداخت نکرده، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 1000 میلیارد تومان از این بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ایم و تا دو هفته دیگر طلب کمتر از 300 میلیون تومان 2500 پیمانکار دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در پرداخت اقساط بانک‌ها بنا به گفته مدیران عامل بانک‌ها جزو شفاف‌ترین سازمان‌ها است، گفت: 1223 میلیارد تومان از اقساط بانکی را پرداخت کرده‌ایم.

گودرزی همچنین با اشاره به اینکه کمیته‌ای در سازمان املاک و مستقلات شهرداری ایجاد کرده‌ایم، گفت: حواله‌های پیمانکاران جمع‌آوری و با این افراد تسویه‌حساب می‌شود.

به گفته او، سال گذشته شهرداری تهران طلب کمتر از 50 میلیون تومان 12 هزار پیمانکار را تسویه کرده است.

وصول طلب پیمانکاران دانه درشت

معاون مالی و اداری شهردار تهران همچنین درخصص طلب پیمانکاران دانه درشت نیز گفت: عمدتا کمتر از 1000 میلیارد تومان از پرداخت طلب این پیمانکاران باقی مانده است و این پیمانکاران کلا به صورت نقد و غیرنقد و تهاتر طلب‌شان طی 6 ماه وصول می‌شود.

گودرزی همچنین از عدم پرداخت سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و گفت: با اینکه مردم جرایم خود را پرداخت کرده‌اند و سهم شهرداری 180 میلیارد تومان می‌شود اما دولت یک ریال نیز پرداخت نکرده است.

20106

کد خبر: 587014

وب گردی

وب گردی