استماع حسابرسی سال 92 سازمان پسماند در شورای شهر تهران » سرویس: اجتماعی - جامعه، شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سومین جلسه شورا در حین استماع گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران برای سال مالی منتهی به سال ۹۲ بر پرداخت بدهی پیمانکاران از این سازمان تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در جریان برگزاری دویست و سی و سومین جلسه شورا گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران برای سال مالی منتهی به سال ۹۲ با مبانی اظهار نظر «مشروط» قرائت شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: مغایرت اساسنامه سازمان ها با اساسنامه مصوب شورا که آن را از زمان آغاز حسابرسی سازمان ها مطرح کردیم؛ بند دیگری به این گزارش اضافه کرده است. بر اساس مصوبه شورا، شهرداری تهران موظف بوده آیین نامه مالی و معاملاتی موضوع مصوبه مذکور را به کلیه سازمان ها ابلاغ کند و کلیه آیین نامه های مالی و معاملاتی غیر در سازمان ها لغو خواهد بود. اما اقدامی در این باره به عمل نیامده و در سال مالی مورد گزارش آیین نامه مالی و معاملاتی شورای عالی سازمان مبنای عمل بوده است.

او تاکید کرد: موضوع مغایرت اساسنامه ها ظرف ۲ هفته آینده باید تعیین تکلیف شده و این روال در سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران یکبار برای همیشه اصلاح شود.

علیرضا دبیر با اشاره به یکی دیگر از بندهای گزارش حسابرس منتخب شورا ادامه داد: «عدم افشای رویه شناخت درآمدهای سازمان در اهم رویه های حسابداری» و «عدم افشا و گزارشگری مناسب درآمد حاصل از محل اعتبارات جاری» دو ایراد اساسی است که حسابرس در این گزارش وارد کرده است. علاوه بر آن «عدم افشای کافی و مناسب معاملات با اشخاص وابسته» و «عدم افشای کافی و مناسب وضعیت مالیات عملکرد سازمان» از دیگر موارد ذکر شده در بند ۴ گزارش حسابرس منتخب شورا است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات وارد شده به صورت های مالی این سازمان درباره وصول نشدن مطالبات راکد و سنواتی سازمان از مناطق ۲۲ گانه؛ معاونت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران با رقمی معادل ۱۴۴هزار و ۳۷۷ میلیون ریال است.

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این دستور جلسه به بدهی 80 میلیارد تومانی پیمانکاران از این سازمان اشاره کرد و گفت: از سال 89 تا کنون 25 پیمانکار از این سازمان طلب 80 میلیارد تومانی دارند که مستلزم توضیح رئیس سازمان برای اعلام برنامه بازپرداخت این بدهی‌ها به پیمانکاران است.

محمد حقانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این دستور جلسه با اشاره به ماشین آلات مورد استفاده در شهرداری گفت: برخی از این ماشین آلات به صورت تخصصی هستند و کاربرد دیگری ندارند.

حقانی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند سازمانی مستقل است این در حالی است که به مانند دیگر کارهای عمرانی پیمانکار ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

او بر منفعت وجود پیمانکاران در این بخش برای سازمان پسماند تاکید کرد و گفت: این پیمانکاران باید از طریق مناقصه و مزایده انتخاب شوند.

او همچنین بر لزوم از بین بردن بوی نامطبوع ناشی از شیرابه های کهریزک تاکید کرد.

رییس کمیته محیط زیست شورا در پایان اعلام کرد: کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با خرید ماشین آلات موافقت نخواهد کرد ضمن اینکه باید بر اساس برنامه این سازمان به مرحله درآمد زایی برسد.

جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در جریان توضیحات در خصوص گزارش حسابرس و سوالات اعضای شورای شهر در این خصوص به موضوع تولید انرژی اشاره کرد و گفت: در بررسی های مشاور دو نقطه برای شهر تهران مشخص شد.

او ادامه داد: بر همین اساس طی فراخوانی 45 شرکت اعلام آمادگی کردند که پس از راستی آزمایی و بررسی توان این شرکت ها 15 شرکت انتخاب شدند و از این تعداد ضمن بررسی های تخصصی نفرات نهایی برای استعلام قیمت مشخص شدند و تا پایان سال قرار دادهای لازم با آنها منعقد می شود.

او همچنین به دستور شهردار تهران برای بازپرداخت طلب پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بر همین اساس 100 اعتبار پیمانکاران به آنان واگذار می شود و در صورت وضعیت بدهکار نخواهیم داشت.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی در خصوص بدهی سنوات قبل نیز اعلام کرد: در صورتجلسه تهیه شده رقم بدهی 72 میلیارد تومان بدست آمد که اقدامات لازم برای پرداخت آن در حال انجام است.

20106

کد خبر: 587098

وب گردی

وب گردی