پیگیری طرح مقابله با سگ های ولگرد در ملارد

شهردار ملارد گفت: پیرو جلسات متعددی که با فرمانداری شهرستان داشتیم، مشارکت مراکز پرورش سگ برای مقابله با سگ های ولگرد در این شهر بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، علی اکبر خراسانی در خصوص برنامه مدیریت شهری منطقه ملارد برای ساماندهی طرح مقابله با سگ های ولگرد گفت: پیرو جلسات متعددی که با فرمانداری برگزار کرده ایم، مقرر شده برای لحاظ کردن مقابله هر چه مطلوب در عرصه مورد اشاره، از مشارکت مراکز پرورش سگ استفاده کنیم.

او افزود: در میان سگ های پراکنده در باغات و بیابان های این شهر بعضا نژادهای ارزنده ای نیز مشاهده می شود که می توان با زنده گیری این گونه از جانوران، توسط مراکز پرورش سگ، در راستای پرورش نژادهای مرغوب برای امور نگهبانی و ... اقدام کرد.

شهردار ملارد در ارتباط با پیشنهادی مبنی بر اختصاص فضایی خاص برای نگهداری از سگ های ولگرد و بی پناه با استفاده از کمک های سازمان های مردم نهاد و انجمن های حمایت از حیوانات ادامه داد: تا به حال چنین موضوعی در شهر ملارد مطرح نبوده و می توان با مطالعات و کار کارشناسی درخصوص این پیشنهاد بحث و تصمیم گیری کرد.

خراسانی تاکید کرد: شهر ملارد دارای موقعیت و بافت طبیعی و جغرافیایی خاص به خود است و رسیدگی به وضع سگ های ولگرد در این منطقه که گاهی به مناطق شهری نیز ورود پیدا می کنند ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

20106

کد خبر: 588073

وب گردی

وب گردی