تاکید جهانگیری بر استمرار حمایت های ایران از ملت و دولت سوریه

معاون اول رییس جمهور در مکالمه تلفنی با وائل الحقی نخست وزیر سوریه بر استمرار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان پشتیبان ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری عصر امروز سه شنبه در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک پیروزی های اخیر ارتش و مقاومت مردم سوریه در شمال حلب گفت: مقاومت ملت و دولت سوریه در مقابل تروریسم قابل ستایش است و مطمئناً پایان دادن به بحران سوریه راه حل سوری ـ سوری دارد و راهکار سیاسی و مذاکرات سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است.
وی تصریح کرد: فقط مردم سوریه حق دارند که در مورد سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری کنند و دخالت قدرت های خارجی وضع را بدتر می کند.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه اضافه کرد: تروریسم امروز به بزرگترین چالش و مشکل برای کل جهان تبدیل شده است که باید با عزم یکپارچه بین المللی با تروریست ها مبارزه کرد.
جهانگیری همچنین با تاکید دوباره بر استمرار حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه گفت: هیچ گونه خللی در عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی ایجاد نشده و نخواهد شد و ایران در حد توان از سوریه در این شرایط سخت حمایت خواهد کرد.
وی ضمن دعوت از نخست وزیر سوریه برای سفر به تهران خواستار ابلاغ سلام گرم وی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گردید.
وائل الحقی نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تبریک سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: لازم می دانم که پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در به سرانجام رسیدن توافق هسته ای و تحولات پس از آن به خصوص رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت و دولت ایران را تبریک بگویم.
نخست وزیر سوریه ادامه داد: از طرف خود و مسئولان دولت سوریه از جنابعالی و دولت عزیز جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های اقتصادی و نظامی که از سوریه در مبارزه با تروریسم می نماید، تشکر و قدردانی می کنم.
وائل الحقی در ادامه افزود: حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران تاثیر شگرفی بر پیروزی ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم به خصوص در به دست آمدن پیروزی های اخیر در جنگ با تروریست ها داشته است که کمال تشکر را داریم.
نخست وزیر سوریه در پایان ضمن ابلاغ سلام گرم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خواستار ابلاغ سلام گرم وی به مقام معظم رهبری و روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران شد و ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت برای بررسی راه های توسعه همکاری های همه جانبه ایران و سوریه به جمهوری اسلامی ایران سفر نماید.

201/201

کد خبر: 600946

وب گردی

وب گردی