تحول آسفالت معابر روستایی استان با افزایش قیر یارانه ای

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از ایجاد تحول در پروژه‌های آسفالت معابر روستایی این استان با افزایش سهمیه قیر یارانه‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حافظ باباپور صبح شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: عمران و آبادانی روستاها یکی از وظایف و رسالت‌های این نهاد بوده و زیرسازی و آسفالت معابر روستایی از مهمترین حوزه های این مهم است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: سهمیه آذربایجان شرقی امسال تقریبا به ۱۴ هزار تن قیر افزایش ‌یافته که امیدواریم با این سهمیه قیر بیش از دو هزار مترمربع معبردیگر از معابر روستایی در این استان آسفالت شود.

وی بر لزوم مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مناطق روستایی برای جلب مشارکت بیشتر مردم و همکاری با بنیاد مسکن تأکید و تصریح کرد: در صورت مشارکت و همکاری شوراها و دهیاری‌ها امسال شاهد این تحول در معابر روستایی خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطر نشان شد: زیرساخت‌های آسفالت روستایی باید توسط دهیاری‌ها آماده شود و انتظار داریم با آماده‌سازی این زیرساخت‌ها در موعد مقرر بتوانیم بخش عمده‌ای از آسفالت معابر روستایی را به پایان برسانیم و به‌ یقین دهیاری‌هایی که مشارکت بیشتری در آماده‌سازی این زیرساخت‌ها کنند، می‌توانند سهمیه بیشتری از آسفالت معابر داشته باشند.

وی یادآور شد: با توزیع سهمیه قیر یارانه ای جهشی بزرگ دراجرای طرح هادی درسطح روستاهای استان صورت گرفته است و با توجه به استقبال خوب نهادهای محلی و دهیاران با مشارکت در اجرای جدول گذاری، جابجایی تاسیسات و زیر سازی بیش از ۱۱۲ روستای استان جهت انجام عملیات آسفالت، پیمانکار انتخاب شده و درمرحله اخذ ضمانتنامه بانکی جهت صدور حواله قیر قرار دارد.

باباپور با بیان اینکه تاکنون بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن حواله قیر از این سهمیه صادر شده است، ادامه داد: طرح های این چنینی نیاز به مشارکت دارد و با توجه به اینکه سال گذشته زیرسازی تعدادی از پروژ ه ها با مشارکت دهیاران و بخشداران و سایر نهادها آماده و تعریض شده، این امر باعث هم افزایی برای بنیاد مسکن شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: سهمیه قیر یارانه ای برای پروژه هایی مناسب است که با مشارکت مردم ایجاد شده و آذربایجان شرقی نیز در اجرای طرح هادی در وضعیت خوبی به سر می برد و تخصیص میزان قابل توجهی قیر یارانه ای به این مهم، جهشی بزرگ در پیشبرد این پروژه و توسعه بهسازی روستاها ایجاد خواهد کرد.

102/602

کد خبر: 601589

وب گردی

وب گردی