نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور رئیس و اعضا شورا روز دوشنبه (3 اسفند) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزشیابی در نخستین جلسه این شورا عنوان کرد: این شورا به عنوان ساختاری جدید همزمان با ادامه روند واگذاری امور نمایشگاه به تشکل های نشر برای نخستین بار ایجاد شده است.

وی افزود: قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضوابط اجرایی بر نشر کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است چنین مطالبه ای به منظور نظارت بر فرآیندهای اجرایی و محتوایی نمایشگاه را اقتضا می کند. روح حاکم بر شورای نظارت و ارزیابی استمرار نظارت عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت های قابل واگذاری به صنوف و تشکل های مربوط می باشد.

امیرزاده اجرای اسناد بالادستی در حوزه فرهنگ را زمینه ساز تشکیل این شورا اعلام کرد و گفت: در سالیان گذشته شاهد خلاءهایی در بخش نظارت بودیم و حتی چندگانگی نیز در نظارت و ارزیابی فعالیت های نمایشگاه احساس می شد. به همین دلیل پیشنهاد تشکیل چنین شورایی با حضور نمایندگانی از تشکل های نشر و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و منجر به تشکیل این شورا شد.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی با اشاره به ساختار این شورا گفت: این شورا زیر نظر رئیس نمایشگاه انجام وظیفه خواهد کرد و نظارت محتوایی بر روی آثار ارایه شده از ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه و برنامه ها و فعالیت های کمیته های مختلف خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه پیش نویس آیین نامه شورای نظارت و ارزیابی مطرح شد و اعضا به اعلام نظر درباره آیین نامه ها پرداختند.

در نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیکنام حسین پور، محمود آموزگار، محمد مهدی داوودی پور، محمد سلگی، محمودرضا برازش، علی فریدونی و محسن عموشاهی حضور داشتند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

502502

کد خبر: 602499

وب گردی

وب گردی