هوآوی می‌خواهد دوربین‌های موبایل را متحول کند

در حالی که اولین روز از نمایشگاه «سی‌پی‌پلاس»، بزرگ‌ترین نمایشگاه دوربین ژاپن، دیروز به پایان رسیده است، خبری از این نمایشگاه به بیرون آمده که هیچ ربطی به این کشور و دوربین‌های‌اش ندارد. هوآوی خبر از همکاری با شرکت لایکا (Leica) داده است. شرکت چینی هوآوی گفته است که می‌خواهد به کمک غول دوربین‌سازی آلمان، عکس‌برداری در دوربین موبایل‌های‌اش را بهتر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، طبق بیانیه‌ای که این دو شرکت منتشر کرده‌اند، همکاری لایکا و هوآوی قرار است کاملا دو جانبه باشد. در این بیانیه آمده است: “دو برند بزرگ تکنولوژی و عکاسی، تلاش‌های‌شان را روی هم می گدارند و در برنامه‌ی بلندمدتی که دارند، با مهندسی دقیق خود انقلابی در عکاسی با گوشی‌‌های هوشمند ایجاد خواهند کرد.”

با این حال، نمی‌دانیم دقیقا لایکا و هوآوی می‌خواهند چگونه با یکدیگر همکاری کنند. لایکا پیش از این با شرکت پاناسونیک همکاری کرده بود، اما این همکاری به جای اینکه موجب پیشرفت محصولات پاناسونیک شود، بیشتر روی برچسب لایکا تمرکز کرده بود؛ برچسبی که تنها فایده‌اش، گران‌تر کردن قیمت برخی از محصولات پاناسونیک بود.

امیدواریم که همکاری هوآوی و لایکا، بیشتر روی پیشرفت فناوری عکس‌برداری موبایل تمرکز داشته باشد؛ نه اینکه هوآوی گوشی‌های لوکسی با برند لایکا و قیمت‌های نجومی عرضه کند.

20103

کد خبر: 603230

وب گردی

وب گردی