ذوالفقاری:دستگیری گروه ترروریستی در  منطقه سومار/لزوم هماهنگی کاندیداها برای  برگزاری جشن

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: دو نفر در تیم تروریستی دستگیر شده به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح به دست آمده و در حال بررسی هویت این افراد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور با حضور در وزارت کشود در جمع خبرنگاران گفت: هیچ حادثه امنیتی در کشور نداشتیم و چند شهر هم که از دیروز تاکنون مواردی نظیر تجمع در مقابل فرمانداری ها پیش آمده بود مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری یک تیم تروریستی در منطقه سومار گفت: یک تیم تروریستی که از مرز عبور کرده و در حال طی راه برای رسیدن به مقصد به صورت پیاده بودند، با هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و از مقاصد خود بازماندند.


ذوالفقاری گفت: دو نفر در این تیم بودند که به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح به دست آمده و در حال بررسی هویت این افراد هستیم که جزئیات آن اعلام و مشخص خواهد شد که قصدشان چه نقطه ای بوده و چه برنامه ای داشتند اما در هدف تروریستی داشتن اینها، تردیدی نداریم.

معاون امنیتی وزارت کشوربا بیان اینکه به کاندیداها توصیه کردیم اگر قرار است جشنی داشته باشند حتما هماهنگی با نهادهای ذیربط داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به امنیت انتخابات، گفت: تاکنون با همکاری مردم، نامزدهای انتخاباتی و تلاش همه دست اندرکاران نیروهای تامین استان ها و شهرستان ها امنیت کامل در انتخابات برقرار بود و هیچ حادثه امنیتی در کشور نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خنثی کردن دو اقدام تروریستی که از سوی وزیر اطلاعات اعلام شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در زمینه ارتباط این دو نفر با گروهک تروریستی داعش گفت: در این خصوص باید از وزیر اطلاعات سوال کنید اما قبل از انتخابات در شرق کشور اقدام تروریستی داشتیم که مربوط به جریانات شرق کشور بود اما اقدام امروز اقدام موثری بود که انجام شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: در فضای مجازی شایعه شده بود که برخی نامزدها یا احزاب اعلام جشن کرده اند که این موضوع پیگیری و تکذیب آن اعلام شد.


ذوالفقاری افزود: اگر نامزدها قصد برگزاری جشن داشته باشند قطعا از نظر قانونی باید در یک مکان مشخص و بسته و با هماهنگی قبلی صورت گیرد که امیدواریم این موضوع در کشور به یک نظم و قاعده مندی برسد چرا که ممکن است اگر به صورت غیر منظم اقدامی بشود، در برخی مناطق که ما بحث قومی و اختلافات در بین برخی طرفداران نامزدها را داریم، زمینه درگیری و تنش را ایجاد کند.


وی ادامه داد: به استانداران و فرمانداران تاکید زیادی داشتیم که در زمینه برگزاری جشن ها ، توجیه کنند لذا اگر افراد غیر مسئولی در فضای مجازی زمان و مکان خاصی را برای برگزاری جشن اعلام داشتند، حتما غیر واقعی است و مسئولانه نیست و نیروی انتظامی نیز در این ارتباط موظف شده با ایجاد مزاحمت ها و اقدامات خلاف قانون برخورد و نسبت به برقراری نظم و امنیت اقدام کند.


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین در خصوص دلایل حضور نیروی انتظامی در میادین گفت: یکی از برنامه های نیروی انتظامی این موضوع است که به صورت متعارف است؛ البته تاکید شده که به صورت غیرمتعارف اقدامی را نداشته باشند.

201/203

کد خبر: 603890

وب گردی

وب گردی