اتاقی تازه به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه می شود

امسال اتاقی تازه به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه می شود تا گران قیمت ترین آزمایشگاه ساخت دست بشر فضای بزرگتری پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، شرکت Bigelow Aerospace مسئول طراحی و ساخت مدل جدیدی برای افزوده شدن به ایستگاه فضایی بین المللی است که مهندسان آن در این روزها سخت در حال ساخت پروژه خود هستند.

مهمترین ویژگی این اتاق جدید انعطاف پذیر بودن آن است. آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) در ژانویه سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که بودجه قابل توجه ۱۸ میلیون دلاری را در اختیار شرکت Bigelow Aerospace قرار داده تا مهندسان و طراحان این شرکت فضای کاربردی جدیدی برای ایستگاه فضایی بین المللی طراحی کرده و آماده پرتاب به فضا کنند.

این اتاق جدید که BEAM نام دارد در آوریل امسال و برای یک مأموریت دو ساله راهی فضا خواهد شد.

این اتفاق مهم در حالی روی خواهد داد که شرکت Bigelow Aerospace ایده جاه طلبانه استقرار ساختارهای انعطاف پذیر در ماه را دنبال می کند. در همین راستا در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ دو مدل پیش ساخته و آزمایشی این شرکت به مدار زمین پرتاب شد.

استفاده از این فناوری جدید تأثیر قابل توجهی در کاستن از هزینه های مربوط به توسعه ایستگاه فضایی بین المللی خواهد داشت. این مدل جدید وزن بسیار اندکی داشته و جالب اینکه پس از استقرار در فضا باز می شود. به همین دلیل ارسال آن به فضا به صرف هزینه و سوخت بسیار کمی نیاز دارد.

ایستگاه فضایی بین المللی با هزینه ساخت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار یکی از پرهزینه ترین پروژه های تاریخ علمی بشر به شمار می آید.

ایستگاه فضایی بین المللی با هزینه ساخت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار یکی از پرهزینه ترین پروژه های تاریخ علمی بشر به شمار می آید.

20103

کد خبر: 603935

وب گردی

وب گردی