پیروزی نخست‌وزیر اسلواکی در انتخابات پارلمانی

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسلواکی نشان می‌دهد، رابرت فیکو در رای‌گیری پیروز شد اما به دلیل نتایج خوب احزاب اپوزیسیون از حمله راست‌های افراطی احتمالا فیکو برای تشکیل دولت جدید با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت فیکو یک چپگراست که دیدگاه‌های ضد مهاجرت آن مطابق با نظرات لهستان و مجارستان است و توانست 7 / 28 درصد رای کسب کند. گرچه درصد این حزب بیش از مابقی احزاب است اما کمتر از 35 درصد پیش‌بینی نظرسنجی‌هاست. تاکنون 91 درصد از آرای مناطق شمارش شده و به نظر نمی‌رسد که با تکمیل شمارش، آرای فیکو، نخست‌وزیر کنونی اسلواکی تغییر چندانی نکند.

در شرایطی که اسلواکی قرار است از ماه ژوئیه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد، می‌تواند نقش پررنگ‌تری را در سیاست‌های اتحادیه اروپا در خصوص بحران پناهجویان ایفا کند.

نتایج انتخابات پارلمانی نشان می‌دهد که دست‌کم هشت گروه در پارلمان جدید کرسی کسب می‌کنند. فیکو که امید دارد بتواند با شریک کوچکتر ائتلافی تشکیل دهد، می‌گوید که تشکیل ائتلافی جدید در یک پارلمان متزلزل سخت، زمان‌بر و پیچیده خواهد بود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما وظیفه داریم مطابق احزابی که به پارلمان راه می‌یابند، دولتی معنادار و باثبات تشکیل دهیم. این کار آسان نخواهد بود و زمان بر است و من این را به وضوح اعلام می‌کنم.

302

کد خبر: 605469

وب گردی

وب گردی