هم عهدی با 23 هزار شهید در ایام فاطمیه

رییس فرهنگسرای خاتم از اجرای بسته برنامه های فرهنگی ویژه ایام فاطمیه و روز شهدا در منطقه 18 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز اکبر بختیاری با اشاره به اجرای ویژه برنامه های ایام فاطمیه با عنوان "صدیقه شهیده" با محوریت تبیین و توزیع حدیث شریف کساء گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که امسال روز شهدا با آن مصادف شده است برنامه هایی با محور تبیین و توزیع حدیث شریف کساء در حلقه ها و جلسات قرآنی و مذهبی در منطقه اجرا می شود.

او افزود : هم چنین کاشت نهال هم عهدی شهروندان تهرانی در ادامه فاز دوم طرح هم عهدی با 2300 شهید شهر تهران، در روز سه شنبه 18 اسفند و همزمان با هفته منابغ طبیعی با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری و جمعی از همکاران مناطق 11،16،17،18،19،20 در بوستان ولایت از ساعت 10 برگزار خواهد شد .

به گفته بختیاری تاکنون طرح‌های متعددی برای شهدا و ترویج فرهنگ شهید و شهادت انجام شده اما مجموعه برنامه‌های هم عهدی با شهدا به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۴ تبدیل شد.

رییس فرهنگسرای خاتم گفت: فراق محبوب عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مرکز رشد کودک و مادربرای کودکان و والدین آنان برگزار می شود. در این ویژه برنامه با حضور کارشناس مذهبی ضمن ارایه توضیح در باره حدیث شریف کساء هم چنین در خصوص زندگی و شهادت حضرت زهرا ( س) برای خانواده ها و بچه ها توضیح داده می شود.

او افزود: بیان ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) و تبیین عوامل موثر در تربیت فرزند با استناد به فرهنگ فاطمی و مقایسه زندگی حضرت زهرا(س) با سبک زندگی های امروزی از دیگر مباحث این برنامه است.

به گفته وی ویژه برنامه فراق محبوب سه شنبه 18 اسفند ماه از ساعت 30/14 الی 16 در مرکز رشد کودک و مادر میزبان کودکان و مادران است.

بختیاری با اشاره به اجرای نمایش مذهبی " بهشت گمشده " گفت: این برنامه توسط کانون نمایش فرهنگسرای خاتم در خصوص زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در روز چهارشنبه 19 اسفند ماه از ساعت 10 در سالن آمفی تئاتر خاتم برگرار می شود . گروه نمایش حورا به مدت 8 سال اجرا نمایش مذهبی داشته و تاکنون در برنامه های مختلفی در مدارس ، حوزه های علمیه، دانشگاهها و حسینیه ها به سرپرستی لیلا صالحی حضور داشته است .

او شب شعر " در سوگ ریحان " را از دیگر ویژه برنامه های این ایام ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور محمود حبیبی کسبی شاعر آیینی اهل بیت ، قاسم صرافان ،علی داوودی و سعید بیابانکی وشاعران منطقه 18 با حضور سه مادر شهید مدافعان حرم ، شهیدان فرامرزی، امید واری و موسوی ، درروز 5 شنبه 20 اسفند ساعت 16 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم برگزار خواهد شد . در این برنامه حوزه بسیج مقاومت مسلم بن عقیل و بنیاد شهید منطقه 18 و کانون ادبی منطقه 18 همکاری و مشارکت دارند .

او گفت: در این برنامه مقرر است از 3 مادر شهید مدافعان حرم نیز تجلیل خواهد شد . همچنین شاعران برنامه ضمن خواندن اشعار آیینی مرتبط با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اشعاری در باره شهدای مدافع حرم قرائت خواهند کرد.

رییس فرهنگسرای خاتم هم چنین در باره ویژه برنامه قصه کساء گفت: در راستای تبیین و تشریح حدیث کساء و آشنایی نوآموزان با زندگانی حضرت فاطمه(س) برنامه ای در قالب قصه گویی با حضور مریم هادی زاده کارشناس مذهبی و مدرس قرآن برگزار در قالب قصه و تشریح حدیث کساء برای کودکان و نوجوانان در خصوص سجایای اخلاقی حضرت و روایات متفاوت در خصوص شهادت ایشان، توضیح داده می شود.این برنامه در روز شنبه 22 اسفند ماه ساعت از ساعت 14 الی 16 در مرکز رشد کودک و مادربرگزار خواهد شد

او با اشاره به برگزاری نخستین اجتماع هم عهدی با شهدا نیز توضیح داد: این برنامه در پی برگزاری موفقیت آمیز طرح فراگیر هم عهدی با شهدا و استقبال آحاد شهروندان از ادامه راه شهیدان در چهار چوب برنامه های فرهنگی، 20 اسفند ماه ازساعت 30/13 الی 18 در بوستان های تهران و همزمان با ایام فاطمیه با اجتماع هم عهدان به همراه برنامه های فرهنگی هنری با عنوان غرفه قرار گاه فرهنگی هنری هم عهدی بر مزار شهدا برگزار می شود.

بختیاری افزود: این برنامه با اعزام مخاطبان علاقمند منطقه 18 به محل قرار گاه فرهنگی هنری در بهشت زهرا(س) ، میدان شهدای گمنام ، جنب قطعه 44 در روز های 5 شنبه و جمعه ، 20، 21، 27 و 28 اسفند ماه، در غرفه ای که منطقه 18 با عنوان دفتر مشق عشق برپا کرده است اجرا خواهد شد .

او با بیان اینکه بسته فرهنگی ایام فاطمیه و روز شهدا از 18 تا 22 اسفند برگزار می شود از شهروندان دعوت کرد برای حضور در این برنامه ها با شماره تلفن66207068 با فرهنگسرای خاتم تماس بگیرند.

105105

کد خبر: 606119

وب گردی

وب گردی