معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: همه مسایل انشاء الله این گونه با گفت و گو حل می شود؛ دبیرخانه و رئیس شورای عالی امنیت اعلام نظر کردند، من که عضو شورا نیستم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران در سال های گذشته فشارهای اقتصادی سنگینی را تحمل کردند، جوانان زیادی هستند که علاقمند به کار هستند ولی کار مناسب خود را پیدا نکردند و رفاه مردم و درآمد سرانه مردم کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: از خداوند می خواهم سال 95 همه این کسری ها را جبران کنیم و رفاه و وضعیت اشتغال و اقتدار کشور بهتر و انسجام و همدلی بین نیروهای سیاسی کشور بیشتر شود.
سال 95 سال جدیدی خواهد بود/ سال آینده حتما منابع زیاد خارجی سمت ایران خواهد آمد
وی در پاسخ به این سوال که قراردادهای زیادی بسته شده چه زمانی به منصه ظهور و عمل می رسد گفت: سال 95 از همه این جهات سال جدیدی خواهد بود؛ بالاخره بعد از سال های تحریم، سال 95 سالی است که باید آثار لغو تحریم را ببینیم، سالی است که باید منابع خارجی سمت ایران بیاید و قراردادهای خارجی عملیاتی شود و تحرک اقتصادی بیشتری به وجود آید.
جهانگیری افزود: من فکر می کنم سال آینده حتما منابع زیاد خارجی سمت ایران خواهد آمد.
وی به خبرنگاری که خواست خاطره ای در مواجهه با منتقدان دولت در سالی که گذشت بیان کند گفت: خاطره که یادم نیست اما آنجا که احساس می کردم منتقدان مخصوصا در بخش های اقتصادی حرف های جدی دارند سعی می کردم بلافاصله دعوت کنم و جلسه بگذارم و با توضیحاتی که داده می شود آنها را قانع کنم و اگر حرفشان دقیق تر است آن را قبول و اجرا کنم.
جهانگیری ادامه داد: یکی دو مورد بود که دوستان منتقد برخی کارهای دولت بودند بعد از جلسه بعضی جاها اقدامی انجام دادم که در جهت حرف آنها بود و فکر کردم انتقاد آنها انتقاد درستی بوده و باید اصلاح انجام دهیم، بعضی جاها هم توضیح دادیم، نمی دانم قانع شدند یا نه.
وی در پاسخ به سوالی درباره ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: همه مسایل انشاء الله این گونه با گفت و گو حل می شود؛ دبیرخانه و رئیس شورای عالی امنیت اعلام نظر کردند، من که عضو شورا نیستم.
جهانگیری افزود: مصوبه ای وجود ندارد ممکن است استنباط قوه قضائیه این باشد که اختیارات قانونی برای چنین محدودیت هایی دارد. فکر کنم با گفت و گویی با رئیس و مسوولان قوه قضائیه حتما به سمت حل این مشکلات برویم.
وی گفت: سال 94 سال خیلی سختی بود این که ما این سال سخت را با حداقل مشکلات برای مردم و حداکثر مشکل برای دولت پشت سر گذاشتیم آن هم در شرایطی که اداره کشور خیلی دشوار بود، فکر می کنم این مهمترین کاری بود که انجام گرفت.

**باید به همه مسوولان اجرایی کشور دست مریزاد گفت
جهانگیری ادامه داد: در جلسه هیات دولت گفتم شنبه هم می مانم تا بتوانیم اگر مشکلی بود حل و فصل کنیم؛ کشوری که دو سال قبل با 100، 120 میلیارد دلار اداره شده یک دفعه درآمد آن 20 میلیارد دلار شد. در این دو سال هم هزینه ها یک رشدی داشته است، اداره کشور به گونه ای که مردم احساس نکنند اوضاع به هم ریخته، کار بزرگی بود. از این نظر باید به همه مسوولان اجرایی کشور دست مریزاد گفت.

**سال آینده اقتصاد کشور وارد دوره جدید می شود
به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص وعده دولت برای رونق اقتصادی در سال 95 و ارزانی اجناس و کالاها پرسید ، گفت: ارزان که انتظار درستی نیست، اما فکر می کنم سال آینده اقتصاد کشور وارد دوره جدید می شود.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: در این دوره ایجاد شغل، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، ورود منابع خارجی و افزایش صادرات کشور است.

201/201

کد خبر: 608374

وب گردی

وب گردی