تهران-ایسکانیوز: رویا تیموریان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما معتقد است تئاتر با کاستی های فراوانی روبرو است.


رویا تیموریان بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در مورد فعالیتهای اخیرش در عرصه بازیگری به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: به تازگی بازی در فیلم "شیفتگی" به کارگردانی علی زمانی عصمتی را به پایان رسانده ام و پیشنهادهایی دارم که به دلیل قطعی نشدن ترجیح می دم درباره آنها سخنی نگویم.


این بازیگر که در فیلم سینمایی "شیفتگی" با گریمی متفاوت ظاهر شده است در توضیحات بیشتر گفت: فیلم سینمایی شیفتگی قرار است در جشنواره فیلم فجر اکران شود.


رویا تیموریان که این روزها کمتر از پیش او را بر صحنه تئاتر می بینیم درباره فعالیتهای تئاتری اش گفت: قرار بود امسال با یک اثر ترجمه شده از مسعود رایگان و با کارگردانی خودش در سالن چهارسو به روی صحنه بروم که تغییر مدیریت باعث شد فرصت اجرای این نمایش از دست برود و در نتیجه امسال با هیچ نمایشی به روی صحنه نمی روم.


این بازیگر درباره روند کاری اش در تئاتر گفت: از آنجایی که خودم را درابتدا بازیگر تئاتر می دانم همیشه دوست داشته ام که در تئاتر حضور پررنگ تری داشته باشم اما با وجود مشکلات عدیده ای که در تئاتر وجود دارد نمی توان خیلی به این امر وفادار ماند. با این حال و  با وجود همه مشکلات تصمیمم این است که لااقل سالی یک بار با یک نمایش به روی صحنه بروم.


این بازیگر با تأکید بر اینکه تئاتر دچار کاستی ها و ضعفهای بسیاری است ادامه داد: بیان مشکلات تئاتر فرصت و مجال بیشتری می طلبد و نمی توان در چند جمله به بیان کاستی های تئاتر پرداخت. اما باید بگویم تئاتر ما چه در بخش آموزش چه در بخش مدیریت و چه در بخش اجرا دچار مشکلات عدیده است.


وی ادامه داد: با وجود همه ایرادها نه کسی را مقصر می دانم و نه به خودم اجازه می دهم که انگشت اتهام را به سمت کسی بچرخانم دلیلش هم مشخص است. وقتی که شرایط اقتصادی تئاتر بغرنج است وقتی مشکلات سالن بر روند تئاتر تأثیر می گذارد طبیعی است که هر اتفاق دیگری بیفتد و طبیعی است که مشکلات موجود باعث به وجود امدن مشکلات دیگری شوند.


رویا تیموریان در پاسخ به این سوال که حضور بازیگران سینما چقدر می تواند به وضعیت اقتصادی تئاتر کمک کند گفت: من با حضور بازیگران سینما در تئاتر مخالفتی ندارم به شرط آنکه بتوانند مثل یک بازیگر تئاتر روی صحنه ظاهر شوند و با استانداردهایی که لازمه یک بازیگر تئاتر است مخاطب را راضی کنند و در انتها این مخاطب است که با نظرش حضور یک بازیگر غیر تئاتری را در تئاتر رد یا تأیید می کند.


رویا تیمویان درباره فعالیتهای دیگرش در عرصه تئاتر گفت: خیلی دلم می خواست که در نمایش "مرگ فروشنده" به کارگردانی نادر برهانی مرند بازی کنم که به دلیل مصادف شدن تمرینهای این نمایش با سفرهای کاری ام این همکاری میسر نشد.


این بازیگر در پایان از اهالی تئاتر خواست تا با هم دلی به حل مشکلات بپردازند و از ستیز و جدل با یکدیگر بپرهیزند و حتی در صورت بروز مشکلات این چنینی به جای رسانه ای کردن مشکلات و صدور نامه و بیانیه های اعتراض آمیز بر علیه یکدیگر مشکلاتشان را در مکانی که متعلق به اهالی تئاتر است یعنی خانه تئاتر یا انجمن های نمایش حل کنند.


رویا تیموریان بازیگر سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت بازیگری اش را از سال 1373 با بازی در فیلم سینمایی "در حسرت دیدار" به کارگردانی محرم زینال زاده  آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در عرصه بازیگری حضوری فعال داشته است.


ا

کد خبر: 60980

وب گردی

وب گردی