افتتاح دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه سینرگیا روسیه

روز سوم فروردین 1395، هم زمان با سفر دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مسکو، شعبه این دانشگاه در دانشگاه سینرگیا (هم افزایی) روسیه افتتاح شد و موافقت نامه همکاری بین این دو دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این مراسم که با حضور جمع گسترده ای از دانشجویان دانشگاه سینرگیا برگزار شد، دکتر مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در خصوص اهمیت و جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی نمود. سپس دکتر حمید میرزاده توضیحات بیشتری در خصوص ظرفیت ها و گستره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه های بین المللی این دانشگاه ارایه نمود و فیلمی در این زمینه به نمایش در آمد. دکتر یوری روبین، رییس دانشگاه سینرگیا دیگر سخنران این مراسم بود. وی به تمجید از پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور ایران پرداخت و از برقراری همکاری دانشگاه سینرگیا با دانشگاه آزاد اسلامی ابراز خرسندی کرد. سپس موافقت نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضا رسید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با دکتر یوری روبین، رییس دانشگاه سینرگیا و دیگر اعضای تیم مدیریتی این دانشگاه، قابلیت های همکاری دانشگاهی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فن آوری را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این دیدار، اجرای برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه سینرگیا، اجرای برنامه های مشترک آنلاین، برگزاری دوره های مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی، افتتاح شعبه دانشگاه سینرگیا در تهران، سازمان دهی مشترک رویدادهای بین المللی تجاری از جمله برگزاری «همایش جهانی هم افزایی» در تهران، شکل دهی مرکز انتقال فن آوری با همکاری دو دانشگاه و مرکز نوآوری «سکولکوا» روسیه، و همکاری شعبات دو دانشگاه در دوبی بررسی شد. طرفین هم چنین تمایل خود را برای تبادل استاد و دانشجو در دوره های کوتاه مدت و چندین ماهه، اجرای برنامه های مشترک پژوهشی، و موضوع انتقال فن آوری ابراز نمودند. مقرر شد که از هر طرف، کارگروهی اجرای زمینه های همکاری را پی گیری نمایند.

دکتر حمید میرزاده از دکتر یوری روبین، رییس دانشگاه سینرگیا برای سفر به تهران دعوت نمود و سپس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای گسترش همکاری های دو کشور ایران و روسیه، با مجوز هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دانشگاهی با دانشگاه های مطرح خارجی را در دستور کار قرار داده ایم. از جمله امروز با دانشگاه سینرگیا توافق نامه همکاری به امضا رسید. انتخاب دانشگاه سینرگیا برای همکاری با توجه به غیردولتی بودن این دانشگاه و نزدیکی راهبردهای آموزشی آن با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

رییس دانشگاه سینرگیا هم در جمع خبرنگاران گفت: ایران در میان مردمان روسیه، کشور محترمی است. ایران با وجود سال ها تحریم، رشد یافته است. ما علایق زیادی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی داریم و از جمله می توانیم برای اجرای برنامه های آموزشی و آموزش کارآفرینی همکاری کنیم. امیدواریم که این همکاری ها باعث غنای بیش تر طرفین شود.

شایان ذکر است در این سفر دانشگاهی، دکتر احسان میرزاده (دستیار ارشد رییس دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر محمدرضا شهریاری (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات) و دکتر احمدرضا الهی (نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در مسکو) نیز حضور داشتند. این هیأت در مدت اقامت در مسکو از مرکز نوآوری «سکولکوا» مسکو نیز دیدن کردند.

20104

کد خبر: 619126

وب گردی

وب گردی