ثبت بیش از هفت میلیون سفر دریایی در نوروز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، خبر داد: مسافرت های دریایی در بنادر و آب های کشور در نوروز امسال با رشد 9 درصدی به بیش از هفت میلیون سفر رسید.

به گزارش ایسکانیوز،معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: نوروز امسال، هفت میلیون و 463 هزار و 269 سفر دریایی در مجموع بنادر جنوبی و شمالی کشور به ثبت رسیده است.


محمد راستاد یادآور شد: این آمار از بیست و پنجم اسفند تا چهاردهم فرودین یعنی اوج سفرهای نوروزی بوده است و عمده سفرها و گشت های دریایی و تفریحی کشور در نوروز امسال به استان هرمزگان اختصاص داشت.


این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: پنج میلیون و 450 هزار و 250 نفر در آبهای استان هرمزگان به گشت دریایی و سفر دریایی پرداختند.


وی گفت : بیشترین ترددهای دریایی همچون سالهای گذشته در مسیر بندرعباس - قشم به ثبت رسیده است.


راستاد تصریح کرد : همچنین دیگر ترددهای دریایی در مسیر های بندرعباس - هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه - کیش انجام شده است.


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه گشت های دریایی در دیگر خطوط ساحلی کشور در نوروز امسال در جریان بوده است، اظهار داشت : این گشت ها در مسیرهای بندر بوشهر- خارگ، بندر گناوه- خارگ و بندر خرمشهر- بصره ، بندر خرمشهر - کویت نیز

انجام شده است.


راستاد گفت : نوروز امسال در مجموع 110 فروند لندینگ کرافت و شناور مسافربری به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.


راستاد تاکید کرد: ظرفیت شناورهای مسافربری هفت هزار و 432 صندلی و ظرفیت لندینگ کرافت ها دو هزار و 400 خودرو بوده است و شش هزار و 46 صندلی به ناوگان مسافربری در آبهای استان هرمزگان اختصاص داشت.


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددهای دریایی، نوروز امسال هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.


وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای امنیت تردد شناورها و مقابله با شرایط اضطرار از آمادگی کاملی برخوردار بود.


راستاد گفت : 19 فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد ، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده باش کامل قرار داشت.


وی اعلام کرد : شناورهای ناجی در تمام ایام نوروز برای نظارت بر انجام سفرهای ایمن دریایی، در آب های کشور پایش های لازم را از طریق گشت های ساحلی انجام می دادند.

401/602

کد خبر: 621211

وب گردی

وب گردی