گرامی داشت  روز اوتیسم در آسایشگاه خیریه کهریزک

کودکان مبتلابه اوتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز در راهپیمایی نمادین روز اوتیسم را گرامی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز دوم آوریل (چهارده فروردین ماه ) روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده که به همین مناسبت کودکان مبتلا به اوتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک با هماهنگی مدیر مرکز جامع توانبخشی این مجموعه راهپیمایی نمادین انجام دادندتا با این اقدام ضمن یادآوری این روز آن را گرامی بدارند.

در این راهپیمایی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با در دست داشتن پلاکارد ، به کلینیک شبانه روزی دکتر حکیم زاده ، اتاق های اداری ، بخش های نگهداری شبانه روزی سالمندان ، مراقبت روزانه سالمندان رفتند تا با این اقدام نام این اختلال ، مشکلات و راهکارهای آن را به کارکنان ، مددجویان و همچنین مراجعین یادآور شوند.

کاردرمانی جسمی – ذهنی و گفتار درمانی از جمله خدماتی است که تیم توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک به کودکان اوتیسم ارائه می دهد.

گفتنی است : اوتیسم (Autism) که در فارسی با معنی و مفهوم ‘درخودماندگی‘ نیز شناخته می شود، مجموعه ای از اختلالات ذهنی و رفتاری ، در رشد افراد است که با (اختلالات طیف اوتیسم)یا ASD شناخته می شود. این اختلالات رفتاری بیشتر در کودکان و در حین رشد دیده می شود. علائم شناخت این اختلال در سه حوزه ارتباط ، تخیل و تعاملات اجتماعی تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است و هیچ راهی برای پیشگیری وجود ندارد با اینحال با درمان به موقع بیماری بهبود یافته و مهارت های اجتماعی و کلامی ارتقاء می یابد. این اختلال تا پایان عمر بیمار با او همراه است و کارآمدترین روش درمان آموزش و توانبخشی آنها است .

105105

کد خبر: 621400

وب گردی

وب گردی