تئاتر در سال جدید چگونه آغاز شد/از برتولت برشت تا شمس و مولانا

در نخستین ماه سال جدید، گروه های نمایش مختلفی در سالن های تئاتر شروع به کار کرده اند. این نمایش ها با کارگردانی هنرمندانی چون هادی مرزبان، سید محمد مساوات، جابر رمضانی، اتابک نادری ، امیر دژاکام، آرش دادگر و غیره بر روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، از اجراهایی که این ماه آغاز می شود «بازار عاشقان» هادی مرزبان است، در این نمایش یک دادگاه تخیلی وجود دارد که شمس و مولانا در این دادگاه به جرم عشق محاکمه‌ می شوند. همجنین در فروردین ماه کارگردانان دو اثر (ننه دلاور و فرزندانش-استثنا و قاعده) از نوشته های برتولت برشت استفاده کرده اند. همچنین نمایش های کودک و تئاترهای کمدی- موزیکال هم در میان این اجراها به چشم می خورد.

تئاترهایی که در مدت فروردین ماه به روی صحنه می روند به این شرح است:

-نمایش لیلی نام تمام دختران ایران زمین است به نویسندگی و کارگردانی «امیر مهندسیان» با بازی کاوه ابراهیم، علیرضا جعفری، فردین شاه حسینی و هادی احمدی. دوره این برنامه از ۰۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در تئاتر باران اجرا می‌شود.

-نمایش بازار عاشقان، به کارگردانی «هادی مرزبان» و نویسندگی «محمد ابراهیمیان» با بازی فرهاد قائمیان، شهرام عبدلی، محمد حاتمی، فرزانه کابلی و... ایرج راد. دوره این برنامه از ۰۷ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

-نمایش اندر حکایت ناکامی ببری خان در ولایت عهدی شاهی که سرخپوش بود اما کسی نمی دانست ، به کارگردانی «سلما محسنی اردهالی، سینا ییلاق بیگی» و نویسندگی «نوشین تبریزی» با بازی ( به ترتیب حروف الفبا ) مریم آشوری، فهیمه باروتچی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، هنگامه سازش، فرزانه عاقلی و محمدرضا مالکی .دوره این برنامه از ۰۸ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

-نمایش موزیکال اوجی ابادیها، به کارگردانی «جواد حسنلو» و نویسندگی «درویش علیپور» با بازی جواد حسنلو، حمید فضل الله، محمود ساعی، ایدا سرشار، کتایون جعفرزاده. دوره این برنامه از ۰۸ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۳ مهر ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در آمفی تئاتر سوده اجرا می‌شود.

-نمایش ننه دلاور و فرزندانش، به کارگردانی « امیر دژاکام» با بازی حسین محب اهری، مه لقا باقری، امیر کربلایی زاده، مرتضی رستمی، حمید فلاحی، علی محمد رادمنش، حسین شهبازی، هدیه آزاده، ابوالفضل جمشیدی، آزاده نوبهار، سنا رضایی، معصومه رحمتی، محمد رحیمی، شبنم ابریشمی، صادق ملکی، حامد پورمحمد، مجید رسام، لیلا حقانی، عارف عباسی، مرثین واثقی، عاطفه بدیعی و محمود صفری. دوره این برنامه از ۰۸ فروردین ۱۳۹۵ تا 31 فروردین ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 19:30 در تئاترشهر - سالن چهارسو اجرا می‌شود.

-نمایش کمدی مضحکه غول چراغ جادو به نویسندگی و کارگردانی «مهدی ملکی» با بازی فربد نوزاد صدیق. علیرضا قربانزاده(نیما) . مهدی ملکی. محمود ساعی. امید احمدی. ناصر کلاته. محمود زلفان و اشکان هورسان. دوره این برنامه از ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی اجرا می‌شود.

-نمایش اسلحه ناموس منه به نویسندگی و کارگردانی «احسان گودرزی» با بازی مرتضا درویش. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

-نمایش اورمو (ormo) به نویسندگی و کارگردانی «علی مرتضوی فومنی» با بازی پریسا قاسمی، مهیار وقاری، بهرام نوری. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ بوده و در ساعتهای ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی (قیطریه) اجرا می‌شود.

-نمایش مثل شلوار جین آبی به نویسندگی و کارگردانی «احسان گودرزی» با بازی احسان گودرزی. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۳۰ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

-نمایش کمدی ناگهان پیت حلبی، به کارگردانی «کورش سلیمانی» و نویسندگی «امیرعلی نبویان» با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) مسیح کاظمی، وحید آقاپور، محمد طیب طاهر، رامین سیاردشتی، ارسطو خوش رزم، محمدرضا آزادفرد. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

-نمایش بهمن کوچیک، به کارگردانی «مهران نائل» و نویسندگی «گروهی و بر اساس بداهه پردازی» با بازی محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی شاهپیری، مهران نائل. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود.

-نمایش مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده، به کارگردانی «پویان درزى» و نویسندگی «اشکان صادقى» با بازی (به ترتیب حروف الفبا) ژاکلین آواره، امیر جنانى، پویان درزى، دریا مرادى دشت، نوید نوروزى. دوره این برنامه از ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۵۰ دقیقه در خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود.

-نمایش ادیسه، به کارگردانی «آرش دادگر» و نویسندگی «امین طباطبایی» با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) حسام منظور، کامبیز امینی، امین طباطبایی، عمار عاشوری، آرش دادگر، نگارعابدی، سیاوش دادگر. دوره این برنامه از ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در سالن حافظ اجرا می‌شود.

- نمایش فصل بهار نارنج، به کارگردانی «غلامرضا عربی» و نویسندگی «محمود ناظری» با بازی ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم بخت، حجت الله سنگانه، بابک محمد زاده، محسن رستمی، حمید رضا کیانی خواه، شیما شوری. دوره این برنامه از ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۰۰ در اداره تئاتر - خانه نمایش اجرا می‌شود.

-نمایش هویت پروانه‌های مرده به نویسندگی و کارگردانی «احمد سلگی» با بازی سها آردم، آیدا توتونچی، مهران میری (مهمان از گروه پاپتى ها)، امیرمسعود واعظ تهرانی. دوره این برنامه از ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ تا ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار مولوی - سالن بزرگ اجرا می‌شود.

-نمایش سوراخ به نویسندگی و کارگردانی «جابر رمضانی» با بازی آتیلا پسیانی، هوتن شکیبا، داریوش موفق، وحید آقاپور، هانی عبدالمجید، روح اله حق گوی لسان. دوره این برنامه از ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

-نمایش حساب پرداخت نمیشه، به کارگردانی «کاوه مهدوی» و نویسندگی «داریو فو» با بازی مهسا مهجور، شهرام قائدی، علیرضا مهران، فرامرز قلیچ خانی، معصومه شیخ زاده، غزاله جزایری. دوره این برنامه از ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۷۰ دقیقه در تئاترشهر - سالن سایه اجرا می‌شود.

-نمایش رنگ رنگ نقاشی ، به کارگردانی «بهرام دوست قرین» و نویسندگی «عباس دوست قرین» با بازی رامین خزایی، مریم الهامیان، شیما لطیفی، مرتضی عبداللهی، یاسمین زارعی و صالحه اسدی. دوره این برنامه از ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در تالار هنر اجرا می‌شود.

-نمایش فرار از زندان۲ ‎ به نویسندگی و کارگردانی «عباس عبدالله زاده» با بازی مقداد اسلامی، افشین غیاثی. دوره این برنامه از ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۰:۰۰ در فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه اجرا می‌شود.

-نمایش تشپِ کال، به کارگردانی «مرجان پورغلامحسین» و نویسندگی «رولد دال» با بازی بیتا بهارلو، فاطمه پورهاشمی، رودابه کاشانی، گلنوش طاهری، مژگان حامدی و پیمان فاطمی. دوره این برنامه از ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ تا ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۴۵ دقیقه در سالن موج نو اجرا می‌شود.

-نمایش سالی بیداری، به کارگردانی و نویسندگی «امیرحسین دیانتی» با بازی داریوش علیزاده، پگاه محمودوند، مهیارپوربابایی، مطهره امیر رودباری. دوره این برنامه از ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ تا 12 اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 17:45 به مدت 60 دقیقه در سالن ارغوان اجرا می‌شود.

-نمایش انگشتری ژنرال ماسیاس، به کارگردانی «مهدی پاشایی» و نویسندگی «ژوزفینا نیکلی» با بازی شیوا خسرومهر، کوروش خزایی اصل، محیا علیزاده، مهدی پاشایی و مهدی زمین پرداز. دوره این برنامه از ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن ارغنون اجرا می‌شود.

- نمایش پلیس، به کارگردانی «امین یزدانی نژاد» و نویسندگی «اسلاومیر مروژک» با بازی (به ترتیب ورود) مهان راد، کیوان جدیری، ساره شاندیز، سپیده لاریجانی، سایه معینی، امین موحدی پور، محمد هدایت زاده، شهاب عباسیان، نگین تبرا، سعید کرمی. دوره این برنامه از ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه کلاسیک اجرا می‌شود.

-نمایش کمدی دپوتات، به کارگردانی «اتابک نادری» با بازی سامان دارابی، بهنام شرفی، پندار اکبری، ماه چهره خلیلی، اتابک نادری، سوسن پرور، یاشادر نادری و قاسم روشنایی. دوره این برنامه از ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ تا 7 اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 20:۰۰ در ایوان شمس اجرا می‌شود.

-نمایش زندگی پوستهای شکلاتی به نویسندگی و کارگردانی «نازنین والاجم» با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) رضا بهرامی، مریم میرعابدی، فرزین محدث. دوره این برنامه از ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۰۰ در تماشاخانه هامون اجرا می‌شود.

-نمایش روز عزیز مرده،به کارگردانی « مژده رحمان زایی» و نویسندگی «محمد چرمشیر» با بازی مژده رحمان زایی. دوره این برنامه از 14 فروردین ۱۳۹۵ تا ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 19:30 به مدت 40 دقیقه اجرا می‌شود.

-نمایش دو نقطه خط صاف، به کارگردانی «کیمیا کاظمی» با بازی نیکان راست قلم، شهاب مهربان. دوره این برنامه از 24 فروردین ۱۳۹۵ تا 12 اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 17:00 به مدت 40 دقیقه در تئاتر باران اجرا می‌شود.

-نمایش کله پوکها، به کارگردانی «هومن رهنمون» و نویسندگی «نیل سایمون» با بازی محمد حسین میربابا، محمد اقبال رجبی، سمیه الیاسی، حسن بصیری، محمد طایفه، عباس کربلایی، هدیه درویشی، مسعود شیرخانی، فریده فکری، امیرحسین فاتحی، هنگامه قدیمی، نوا ابوالقاسم، مهتاب کیوان جو، محمد رضا مفتحی، پیام سپاهی فرد، مونا حیدری، آرزو دانایی، صائب کریمی، یارا رودبار، عماد آقا رفیعی. دوره این برنامه از ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تالار محراب - سالن اصلی اجرا می‌شود.

-نمایش شاد و موزیکال طرب نامه مبارک (خیمه شب بازی)، به کارگردانی «آنا نمکچیان».دوره این برنامه از ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در تماشاخانه دراما اجرا می‌شود.

-نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ، به کارگردانی «شهاب الدین حسین پور» و نویسندگی «محمد امیر یاراحمدی» با بازی گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، حمیده مستعان. دوره این برنامه از ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت ۲۱:۰۰ به مدت ۸۰ دقیقه در ایرانشهر - سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

-نمایش یافت آباد، به کارگردانی «سید محمد مساوات» با احسان بهلولى، نوشین کریمى، محمد على محمدى، رومینا مومنى، تینو صالحى، لیندا کیانى، حمیدرضا محمدى، پوریا رحیمى سام. دوره این برنامه از ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 19:30 در ایرانشهر - سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

-نمایش بازى یالتا، به کارگردانی «لوون هفتوان» و نویسندگی برایان فریل (بر اساس داستان بانوئی باسگ ملوس اثر آنتون چخوف) با بازی وحید رهبانى، شادى کرم رودى، مانی مونادیزاده. دوره این برنامه از ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ تا 31 اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 20:۰۰ به مدت ۸۰ دقیقه اجرا می‌شود.

-نمایش استثنا و قاعده، به کارگردانی «سعید میرزایی، علیرضا محبت» و نویسندگی «برتولت برشت» با جعفر برقی کیوان، علیرضا محبت، سعید میرزایی، حمید نصرت پور، فرزاد برهمن، نسرین عسگرپور، زهره شهناز، مهسا کرد، نیلوفر کرانی زاده، هانیه مفلح، نیوشا شهیدیان، شاهین میر شکاری. دوره این برنامه از 27 فروردین ۱۳۹۵ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ بوده و در ساعت 19 در سالن ارغنون اجرا می‌شود.

- نمایش مضحکه شبیه قتل به نویسندگی و کارگردانی «حسین کیانی» با بازی شهرام حقیقت دوست، سروناز نانکلی، حبیب دهقان نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی، ویدا جوان. این برنامه از ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ آغاز شده است و تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ادامه دارد و در ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در تئاتر باران اجرا می‌شود.

- نمایش چمدان به نویسندگی و کارگردانی «فرهاد آئیش» با بازی شقایق فراهانی، مائده طهماسبی، رامین ناصر نصیر، شبنم فرشادجو، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، خسرو پسیانی، مهسا طهماسبی، بهنام دارابی، عزالدین توفیق، عرفان برزین (بازیگر خردسال) و فرهاد آئیش. این برنامه از 20 بهمن ۱۳۹۴ آغاز شده است و تا 31 فروردین ۱۳۹۵ ادامه دارد و در ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

505502

کد خبر: 621542

وب گردی

وب گردی