مشاوره روانشناختی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیرد

مشاور امور زنان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه تکمیلی در مشاوره روانشناختی خبر داد و گفت: استفاده از مدیران و مشاوران زن شایسته به کاهش فساد اقتصادی می انجامد.

به گزارش ایسکانیوز، وحیده نگین در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانوان مدیر و مشاوران امور بانوان در خانواده معاونت‌های ستادی و سازمان های تابعه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شد با تاکید بر اینکه برگزاری چنین جلسات می تواند نوید بخش بهبود وضعیت زنان در جامعه باشد گفت: در نگاه اسلام تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد بلکه تفاوت در تکالیف و وظایف است.

او با اشاره به اینکه برای سال های طولانی جامعه از توانمندی های زنان محروم بوده گفت: ریشه اصلی این موضوع نیز ساختار فرهنگی غالب در جامعه بوده که به صورت غیرعمدی زنان را دور نگه داشته است. که امیدواریم برنامه ریزی های صورت گرفته به بهبود وضعیت زنان در جامعه منتهی شود.

او گفت: در شرایط اقتصادی موجود بیشتر مشوق‌ها منتج به تولید و بالندگی نشده است و آنچه موجب شکنندگی اقتصادی کشور شده فساد است و شاید کشور ما در این برهه نیاز به پاکدامنی اقتصادی داشته باشد.

نگین استفاده از مدیریت زنانه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم گیری ها را یکی از عوامل کاهش فساد دانست و گفت: امیدواریم شاهد افزایش تعداد زنان توانمند در مدیریت باشیم.

مشاوره امور بانوان و خانواده وزیر رفاه با تاکید بر اینکه باید به صدای زنان نیز همچون صدای مردان گوش داد، گفت : محیط های کاری ما همان‌قدر به روش‌های عقلی و سودآور مردانه نیاز دارد به روش‌های عقلی، احساسی واخلاقی زنان نیز نیازمند است.

نگین با اشاره به ایجاد کارگروه‌های در حوزه اقتصاد تعاون، و اشتغال‌زایی و ظرفیت‌سازی برای پرسنل وزارتخانه ادامه داد: در این حوزه کارگاه‌های آموزشی متعدی داشتیم اینکه براساس نیازمندی بوده است.

او با اعلام این‌که برای نخستین مشاوره روانشناختی بحث پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته، گفت: این موضوع اهمیت بسزایی دارد و مشاوره روان‌شناختی تا سقف معینی تحت پوشش بیمه‌تکمیلی قرار گرفته است.

نگین با تاکید بر اینکه در حوزه علمی زن و خانواده بیشتر مصوبات مربوط به وزارت تعاون بوده، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان این وزارتخانه با معاونت امور زنان اشاره کرد.

20103

کد خبر: 621802

وب گردی

وب گردی