تحویل یک بهله سارگپه به محیط زیست درشهرستان اسلامشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تحویل یک بهله پرنده از نوع سارگپه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز رضا شایسته با اعلام این خبر گفت:در پی گزارش تلفنی مأمورین آتش نشانی بخش چهاردانگه اسلامشهر مبنی بر کشف یک پرنده ، مأمورین یگان حفاظت این اداره بلافاصله به محل اعزام و این پرنده را که از نوع سارگپه بوده ، تحویل گرفتند . این پرنده که به دلایل نا مشخصی زخمی شده بود از راسته شاهین سانان و از گونه‌های حمایت شده می باشد که جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به کلینیک پارک طبیعت پردیسان منتقل شد.

او گفت: براساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست هرگونه شکار یا نگهداری غیر مجاز این پرندگان غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان می باشد و از شهروندان درخواست نمود که در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گزارش دهند.

‘گفتنی است سارگپه ها گردن کوتاه ، بال‌های بلند و دم نسبتا کوتاه دارند و معمولا در حال بالباز اوج‌گیری و چرخش دیده می شوند.

مانند عقاب های کوچک بنظر می رسند ولی سر و منقارشان نسبتا" کوچکتر است ، رنگ پرو بال آنها خیلی متغیر است و از لحاظ تشخیص ارزش محدودی دارد ( به جز نوارهای دم یا طرح زیر بال ) و نر و ماده آنها همشکل است این پرنده درکوهپایه‌های دور دست ، کشتزارها و نواحی پر درخت ، روی صخره‌های ساحلی ، درخت‌ها و زمین های ناهموار آشیانه می سازد.

سارگپه پرنده‌ای‌ است که زمستان‌ها در مناطق مختص به خود نسبتا فراوان بوده و در حال حاضر پرنده‌ای کمیاب است ، در ناحیه دریای خزر به صورت بومی زندگی می کرده ، کما اینکه در این ناحیه نیز بسیار به ندرت به چشم می خورد.

105105

کد خبر: 622154

وب گردی

وب گردی