کمال تبریزی: «دونده زمین» اشاره به دوران آشفته احمدی‌نژاد است!

در آستانه اکران فیلم «دونده زمین»ساخته کمال تبریزی در گروه «هنر و تجربه»، این کارگردان متنی را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است :

«سلام

«دونده زمین» اشارات مختلفی دارد که یکی از آن‌ها اشاره به دوران سخت و آشفته ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است! در فضای فیلم همه چیز به هم ریخته و آدم‌ها ساکن و بی‌تحرک‌اند ! که نشان از ایستایی و عدم رشد است! درست به همین دلیل و عدم امکان حذف این فضا از فیلم بود که «دونده زمین» سال‌ها در محاق توقیفی اعلام نشده از سوی تیم شمقدری و دوستان قرار داشت! و حالا بعد از مدت‌ها امکان نمایش آن فراهم آمده است! البته باید در نظر داشت که فیلم در ادامه به فضایی پر تحرک و شاد می‌رسد که به نوعی اشاره به پایان دوران مشقت و آغاز فضای امید و نشاط دارد: دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور! کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور ...»

به گزارش ایسنا،این فیلم که محصول ۱۳۸۹است راجع به یک هنرپیشه مشهور ژاپنی است که نذر کرده در سن 60 سالگی دور دنیا را بدود. او پس از یک سال و اندی آمریکا و اروپا را دویده و در کشور ترکیه متوجه می‌شود که به سرطان لنفاوی مبتلا است. او با اراده استوار به راهش ادامه می‌دهد.

دست اندرکاران فیلم «دونده زمین »از او خواسته بودند تا در فیلم در نقش خودش بازی کند و او نیز قبول کرد و فیلم به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۸۹ساخته شد.

در این فیلم بازیگرانی چون سحر دولتشاهی ،خسرو احمدی، ناهید مسلمی، حسین عابدینی و بازیگر ژاپنی هازاما کانپه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تعدادی از عواملی که درساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: کارگردان: کمال تبریزی/ تهیه‌کننده: علیرضا شجاع نوری/بازیگردان و انتخاب بازیگر:حبیب رضایی / مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی/نویسنده فیلمنامه:زهرا اجلالی / صدابردار: مهران ملکوتی/ طراح صحنه و لباس: پیام حسین سوری/ موسیقی: دنگ شو/ صداگذار: مهرشاد ملکوتی/ مدیرتولید: محمدصادق آذین.
503502

کد خبر: 624411

وب گردی

وب گردی