رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس: موگرینی در حل مشکلات ایران و اروپا جدی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر موگرینی - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، نسبت به عملی و اجرایی شدن نتایج گفت‌وگوهای ایران و اروپا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ا ز آستان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان با اشاره به سفر موگرینی به ایران گفت: ما در سیاست خارجی‌مان وارد یکسری گفت‌وگوها شده‌ایم و مادامی که این گفت‌وگوها به عرصه‌های اقتصادی و عرصه‌هایی که ما به عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف می‌کنیم و تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را کاهش دهد و موجب رشد دهد از این گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم.
عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آستان» با تاکید بر اینکه "ما به دنبال این هستیم که رقابتمان با سایر ملل جهان افزایش یابد"، افزود: ما می‌خواهیم در یک چهارچوب منطقی که منافع مشترک طرفین تعریف می‌شود روابطمان را گسترش دهیم و همواره گفته‌ایم که اگر یک‌طرفه باشد خسارت‌بار است و ما تمایل نداریم زیر بار ارتباطات یک‌طرفه برویم زیرا این نوع ارتباطات را برای خودمان خسارت‌بار می‌دانیم.
وی تصریح کرد: این سفر و این گفت‌وگوها قطعا می‌تواند مفید باشد، گفت‌وگو همواره باعث گسترش روابط می‌شود ولیکن باید سعی شود آن مطالبی که پشت درهای بسته اتاق‌ها گفته می‌شود در عمل نیز برای مردم قابل لمس باشد و اگر مردم نتوانند آنها را لمس کنند طبیعی است که به یکسری گفت‌وگوهای بی‌خاصیت و بی‌فایده که بیشتر زمان را می‌گیرد تبدیل می‌شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه سفر موگرینی به ایران بتواند مشکلاتی را که در حوزه ارتباطات با اروپا از چندین سال قبل بوجود آمده است رفع کند گفت: خانم موگرینی برای رفع این مشکلات بسیار جدی بودند و تاکید بر حل آنها داشت و امیدواریم در صحنه عمل نیز این جدیت را ببینیم.

201/201

کد خبر: 625934

وب گردی

وب گردی