«بیوه های غمگین سالار جنگ» به رخشان بنی اعتماد تقدیم شد/تاکید گلاب آدینه بر حمایت از افراد دارای اختلال ذهنی

«شهاب‌الدین حسین پور» کارگردان «بیوه های غمگین سالار جنگ» که از ۲۶ فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر با نقش آفرینی «گلاب آدینه» به روی صحنه رفته است، اجرای شب گذشته خود را به «رخشان بنی‌ اعتماد» که به تماشای این اثر نشست، تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسکانیوز،در اجرای شب گذشته نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» هنرمندانی چون رخشان بنی اعتماد، جهانگیر کوثری ، نادر نادرپور، مجتبی‌ بینام، خاطره حاتمی و الهام جعفر نژاد، حضور داشتند و کارگردان این اثر اجرای دوشنبه شب خود را به رخشان بنی اعتماد تقدیم کرد.

همچنین در انتهای این نمایش گلاب آدینه نقش اصلی این نمایش روی صحنه آمد و با اشاره به خواهرش که با کم توانی ذهنی در این نمایش به ایفای نقش می پردازد گفت: صحبت های من به حضور خواهر عزیزم مربوط می شود، حمیده مستعان عزیز. حمیده در طول تمرینات نمایش که در منزل ما انجام می شد، خیلی‌ دقیق به اجراهای ما نگاه می کرد و من ناگهان به این فکر افتادم که چقدر خوب است که ما از وجود حمیده در نمایش استفاده کنیم و بدینوسیله بتوانیم فرهنگ سازی کنیم.

وی افزود: این پیشنهاد را با دوستان مطرح کردم و خیلی‌ ممنونم که این ریسک را انجام دادند چون همانطور که می دانید اگر در نمایش چیزی پس و پیش شود ممکن است همه چیز بهم بریزد. دوستان این ریسک را پذیرفتند که ما بتوانیم این فرهنگ سازی را حتی در مقیاس کم انجام دهیم و به مردم عزیز پیام بدهیم که این دوستانِ ما فرشتگانی هستند، نزد ما به امانت و به آنها به دیدهٔ نه ترحم بلکه مهربانی نگاه کنیم و آنها‌را باور داشته باشیم.

این بازیگر با اشاره به حمایت از این افراد ادامه داد: آنها را در خانه از ترس نگاه‌ها و کنایه های مردم نگه نداریم، خواهش می‌کنم به کودکانمان بیاموزیم که در خیابان‌ها این عزیزان را آزار ندهند و سر به سرشان نگذارند. خانواده‌های این عزیزان فقط به دلیل طعنه‌ها و نگاه‌های نافرم مردم و نه بخاطر وجود این عزیزان، بسیار رنج می کشند. بدانیم که اگر این عزیزان را باور کنیم می توانند نقش مفیدی داشته باشند و در خیلی‌ از جایگاه ها موفق باشند.

505502

کد خبر: 626038

وب گردی

وب گردی