اظهارات جدید هاوکینیگ درباره موجودات فضایی تا مک بوک جدید اپل با رنگ رزگلد/ داغ‌ترین اخبار علمی و فناوری در هفته آخر فروردین ۹۵

داغ ترین اخبار علم و فناوری در هفته ای که گذشت را در این مقاله بخوانید .

به گزارش ایسکانیوز،داغ ترین اخبار علم و فناوری در هفته ای که گذشت را بخوانید

اظهارات جدید هاوکینگ درباره موجودات فضایی

استفان هاوکینگ در تازه ترین اظهار نظر خود گفت که بشر احتمالا به این زودی موفق به شناسایی بیگانگان فضایی نخواهد شد.استفان هاوکینگ فیزیکدان برجسته عصر حاضر پیش بینی کرده است که احتمالا رویارویی انسانها با آنچه که حیات فرازمینی خوانده می شود به این زودی محقق نخواهد شد.

هاوکینگ در کنفرانس خبری که در نیویورک و با حضور یوری میلنر میلیارد و سرمایه گذار معروف روسی برگزار شد از تحقق رویای انسان ها درباره حیات فرازمینی و افتتاح پروژه ای جدید خبر داده است که طی آن دسته ای از ریزفضاپیماها به اعماق فضا ارسال می شود تا بشر بتواند خبری از سیستم ستاره ای مجاور منظومه شمسی موسوم به Alpha Centauri کسب کند. برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

وقتی ابرسازه ها توکیو را مدرن می کنند

توکیو به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای جهان حالا به لطف پروژه های خلاقانه ساختمان هسازی برای برگزاری هرچه باشکوه تر المپیک ۲۰۲۰ آماده می شود.

به تازگی منطقه فوق مدرنی در توکیو به نام Toranomon Hills ساخته شده که به لطف استفاده از به روزترین فناورهای مدرن و همچنین بهره گیری از قواعد معماری و شهرسازی نوین کلانشهری همچون پایتخت ژاپن را به محلی مناسب برای زندگی روزمره و کسب و کار تبدیل می کند.

منطقه پیشرفته شهری Toranomon Hills در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و حالا در کمتر از دو سال با آغاز ساخت سه برج مبتنی بر فناوری های نوظهور همه چیز برای برگزاری آبرومندانه و البته روان المپیک در سال ۲۰۲۰ در پایتخت سرزمین خورشید همیشه تابان آماده می شود.برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

با جاسوس خورشید آشنا شوید!

خورشید به عنوان ستاره همیشه سوزان منظومه شمسی دنیا از راز و رمز محسوب می شود که بشر با تکیه بر یکی از پیشرفته ترین تجهیزات ماهواره ای خود پرده از آنها برمی دارد.

ماهواره Solar and Heliospheric Observatory ناسا که به اختصار به آن SOHO گفته می شود چشم تیزبین بشر در برابر خورشید و فعالیتهای شگفت انگیز آن محسوب می شود.

مأموریت این ماهواره از آن چنان اهمیتی برخوردار است که به طور مشترک توسط ناسا و آژانس فضانوردی اروپا (اسا) انجام شده است. این ماهواره اکنون بیش از ۲۰ سال است که از خورشید جاسوسی می کند.

جاسوس خورشید در دوم دسامبر سال ۱۹۹۵ از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا و سوار بر یک فروند راکت اطلس ۲ به فضا پرتاب شد و پس از گذشت ۴ ماه به نقطه از پیش تعیین شده رسید. برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

محققان سوئدی: پس از سکته، مغز قابلیت خودترمیمی دارد

محققان سوئدی با استناد به یک مطالعه جدید روی موش ها گفتند که استفاده از دارو برای درمان التهاب پس از سکته مغزی احتمالا می تواند به روند بهبود آسیب برساند. اما اکنون محققان می گویند که مغز قابلیت خود ترمیمی نواحی آسیب دیده را دارد و جلوگیری از طی شدن این روند، می تواند از بهبودی کامل مغز جلوگیری کند.
زال کوکیا از دانشگاه لوند سوئد می گوید: نتایج مطالعه جدید با باورهای قبلی ما کاملا منافات دارد و داده ها نشان می دهد که سیستم ایمنی می تواند در بهبود طولانی مدت عملکرد مغز پس از سکته نقش مهمی داشته باشد.

به واقع، جلوگیری از التهاب ناشی از سکته مغزی بدون در نظر گرفتن پویایی و مشخصات واکنش ایمنی مغز می تواند در بازیابی مغز پس از سکته مغزی زیان آور باشد.برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

طبیعی‌ترین ربات انسان‌نما جهان ساخته شد

دانشجویان دانشگاه علوم و فناوری چین، اولین و طبیعی‌ترین ربات انسان‌نما جهان را در یک کنفرانس خبری رونمایی کردند.

ربات انسان‌نمای چینی به صورت یک دختر جوان ساخته شده و "جیا جیا" نام‌گذاری شده است. این ربات طوری برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به طور پیوسته صحبت کند و احساسات خود را از طریق تغییرات در چهره نشان دهد.

ربات انسان‌نمای "جیا جیا" از نظر ظاهری کاملا شبیه به انسان است و می‌تواند چشمان خود را حرکت دهد و حرکت لب‌ها و گونه‌های آن هنگام صحبت کاملا هماهنگ است.

برای ساخت این ربات حدود سه سال کار گروهی انجام شده است تا بخش‌های مختلف بدن آن در برابر داده‌های بیرونی کاملا هماهنگ و طبیعی واکنش نشان دهند. برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

فناوری یک محقق ایرانی فلج حرکتی را درمان کرد

محققین ایرانی اوهایو در اقدامی شگفت آور با استفاده از فناوری ذهن توانستند فلج حرکتی را درمان کنند.

علی رضایی محقق دانشگاه اوهایو آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی، تراشه ای کامیپوتری را در قسمتی از مغز یک جوان ۲۴ ساله که به دلیل شیرجه دچار قطع نخاع شده بود، قرار داد و با نتایج شگفت آوری روبرو شد.

بعد از گذشت تقریبا دو سال از آن عمل پیوند تراشه در مغز، رضایی با پیشرفت حرکتی قابل توجهی در شخص بیمار روبرو شد.

این محقق ایرانی بر این باور است که می توان با بکارگیری این تکنیک و توسعه بیشتر آن، افرادی که از ضایعه نخاعی رنج می برند را درمان کرد.برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

حضور ۹۰ کشور در پنجمین کنگره سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب در ایران

عیرضا دلیری در پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: در این کنگره بیش از 500 میهمان خارجی و بیش از 1000 نفر از متخصصان داخلی شرکت کردند .

او در ادامه ضمن تشکر از تلاش های پروفوسور سمیعی گفت : اگر حمایت ها و پشتیبانی های پروفوسور سمیعی نبود این سمپوزیوم و جلسه تشکیل نمیشد .

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد :ما با برگزاری این مراسم امیدواریم بتوانیم تهران و ایران را به صورت واقعی به مهمانان خارجی معرفی کنیم.دلیری در ادامه به ایسکانیوز گفت :در این سمپوزیوم 6 روزه کارگاه های آموزشی و همچنین مقالاتی در عرصه های گوناگون علوم و اعصاب بر گزار میشود .برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

تجربه خرید در ژاپن با اثر انگشت

دولت ژاپن قصد دارد سیستم‌هایی را تا سال 2020 برای المپیک توکیو راه‌اندازی کند که به گردشگران اجازه خواهند داد از اثر انگشت برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده کنند.

آزمایش این سیستم از تابستان امسال آغاز خواهد شد. گردشگران اثر انگشت خود را به همراه اطلاعات گذرنامه و کارت‌های اعتباریشان در زمان ورود به کشور ژاپن ثبت خواهند کرد. آن‌ها سپس قادر خواهند بود در حداقل 300 مغازه و هتل از اثر انگشت برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنند.

یک سازمان، اطلاعات جمع‌آوری شده را به داده‌های ناشناسی تبدیل خواهد کرد که به بررسی چگونگی و محلی که گردشگران پولهای خود را خرج کرده‌اند، خواهد پرداخت. این اطلاعات برای مدیریت صنعت گردشگری استفاده خواهد شد.برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

دریافت رژیم غذایی با اپلیکیشن سلامت و تندرستی

اپلیکیشن فارسی فیتنکس با امکان دریافت رژیم غذایی، برنامه ورزشی و ویدئو تمرینات ورزشی برای کاربران موبایل تولید شد.

اپلیکیشن FITNEX برنامه کاربردی جامع سلامت و تندرستی به زبان فارسی است که اطلاعاتی درباره سلامت و تغذیه و تمرینات ورزشی را در اختیار کاربران موبایل می گذارد.

با نصب اپلیکیشن فیتنکس کاربر می تواند رژیم غذایی، برنامه ورزشی متناسب با اندام و سابقه ورزشی را دریافت کند. ویدیوهای تمرینات ورزشی را مشاهده و از راهنمایی متخصصان شامل مربیان، پزشکان، کارشناسان تعذیه، فیزیوتراپ ها و روانشناسان ورزشی استفاده کند.

فهرست معتبرترین اماکن ورزشی، فروشگاههای عرضه تجهیزات ورزشی نیز برای برطرف کردن نیازهای کاربر در این اپلیکیشن قرار دارد. برای خواندن متن خبر اینجا را کلیلک کنید.

با این پوست الکترونیکی، دیجیتالی شوید!

محققان دانشگاه توکیو طی پژوهشی دیگر، با تعبیه دستگاه‌های الکترونیکی در بدن انسان به توسعه یک لایه نازک محافظ پرداختند که به تولید پوست الکترونیکی، نمایش سطح اکسیژن خون، حسگرهای ضربان قلب برای ورزشکاران کمک خواهد کرد.

این تیم کاربرد این فناوری را با ایجاد یک دیود متصاعد کننده نور که در برابر هوا مقاوم است، نشان دادند.

تعبیه دستگاه‌های الکترونیکی در بدن انسان به منظور افزایش و یا بازگرداندن عملکرد بدن برای کاربردهای زیست پزشکی‌، هدف محققان در سراسر جهان است.

دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، باید نازک و انعطاف پذیر باشند تا در زمان استفاده فضای زیادی را اشغال نکنند. برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

مک بوک جدید اپل با رنگ رزگلد

شرکت اپل مدل جدیدی از مک بوک را با پردازنده‌ی سریع‌تر، باتری قوی‌تر و رنگ جدید معرفی و راهی بازار کرد. مدل جدید از نسل ششم پردازنده‌های Core M بهره می‌برد که نسبت به مدلی که کاربران سفارش می‌دهند، فرکانس آن بین ۱٫۱ گیگاهرتز تا ۱٫۳ گیگاهرتز است. اپل می‌گوید فرکانس حافظه‌ این لپ‌تاپ را از ۱۶۰۰ مگاهرتز به ۱۸۶۶ مگاهرتز ارتقا داده و سرعت پردازنده‌ گرافیکی آن هم ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

باتری مک بوک جدید تا ۱۱ ساعت دستگاه را روشن نگه می‌دارد که این میزان در مدل قبلی ۱۰ ساعت بود. فروش این مدل جدید از امروز آغاز شده است .برای خواندن متن خبر اینجا را کلیک کنید.

20103

کد خبر: 626576

وب گردی

وب گردی