خدمت رسانی به مردم را رسالت خود می‌دانیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: به عنوان تکلیف شرعی وظیفه داریم هرجا نیاز باشد حضور داشته باشیم انجام کارها را به عنوان رسالت خود دانسته و در صدد تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بازدید پیش از افتتاح خط یک ایستگاه متروی شهر آفتاب در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص این پروژه اظهار داشت : خط متروی شاهد تا پرند جزو پروژه‌هایی بود که در گذشته به عنوان "مهر ماندگار" بود و مقرر شد در کمتر از دو سال پایان یابد .

وی افزود: طول این پروژه 52 کیلومتر حدفاصل ایستگاه شاهد تا پرند و شامل پنج ایستگاه شاهد، واوان ، ایستگاه 1 و 2 فرودگاه حضرت امام (ره) و شهر پرند است.

عبدالهی تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات اما قرارگاه علاوه بر اینکه اجرای پروژه را برعهده داشت از محل فروش سهام به تامین اعتبارپروژه پرداخت که امروزبخشی از پروژه به طول حدود 5 کیلومتر را به بهره برداری می‌رساند.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را در مجموع حدود 75 درصد عنوان و تصریح کرد: در صورت تامین اعتباراین پروژه در بازه زمانی کمتر از 14 ماه به اتمام می‌رسد و فاز بعدی پروژه که حدود 30 کیلومتر تا فرودگاه امام خمینی (ره) می باشد با تامین اعتبار تا پایان سال 95 به پایان می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) هدف ازانجام این پروژه راخدمت رسانی به مردم و بهره برداری اهالی این مناطق دانست و در ادامه اظهار داشت : تا کنون حدود 300 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای اتمام آن نیز هزار میلیارد تومان اعتبارلازم است.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات قرارگاه در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله در خدمت‌رسانی به مردم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بیشتر شهرها و روستاها پروژ‌ه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد و رسالت خود می‌داند هر زمان که نیاز باشد در حوادث حضور داشته و به یاری هموطنان بشتابدو این حضور و ایفای نقش مربوط به زمان و مکان خاصی نیست .عبدالهی برخورداری ایران از سدهای بزرگ آبی را ارزشمند توصیف و تصریح کرد : هر چند متاسفانه سیل اخیر در برخی از استان‌ها خسارت مالی زیادی را به وجود آورده اما با لطف خدا در کمتر از 24 ساعت اکثر سدهای ما سرریز شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: قرارگاه خاتم در بحث کمک‌رسانی نقش مهمی داشته و ما در استان‌های ایلام، لرستان و همچنین خوزستان امکانات زیادی را در اختیار گذاشته‌ایم و یک آماده‌باش صددرصد به واحدهای اجرایی مؤسسات خود اعلام کرده‌ایم که هرچه نیاز است با تمام وجود در اختیار مردم و دستگاه‌ها قرارگیرد.

وی افزود: بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص ماشین‌آلات مورد نیازکه در حدود 150 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی می باشد در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، همچنین در زمینه تامین آذوقه، پوشاک و سایر لوازم نیز کمک‌رسانی مؤثری صورت گرفته است.

ایسنا نوشت، عبدالهی تصریح کرد: قرارگاه در موضوع محرومیت‌زدایی به طور جدی وارد شده به طوری که امروز حدود 12 تا 15 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در دست اجرادارد ،علاوه بر این در موضوع سیل اخیر ذر صورت اعلام دولت آمادگی کمک‌رسانی و بازسازی خانه ها را در مناطق سیل‌زده داریم که به طور قطع بخشی از اعتبارات این اقدام نیز توسط قرارگاه تأمین می شود.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنی مقاوم‌سازی کشور در برابر نیازها و تهدیدها و اقدام و عمل کردن واقعی و نه شعاری توصیف و تاکید کرد: به عنوان یک تکلیف شرعی وظیفه داریم هرجا نیاز باشد حضور داشته و کار انجام دهیم دولتها می‌آیند و می‌روند اما آنچه ماندنی است نظام مقدس جمهوری اسلامی است ؛انجام کارها را به عنوان رسالت خود می‌دانیم و در صدد تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در پایان سخنانش از آمادگی قرارگاه به منظورهمکاری با دولت در حوزه های آب، نفت، گاز، زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و معادن خبر داد.

202/201

کد خبر: 627242

وب گردی

وب گردی