تحویل 5 تا 8 فروند هواپیمای ایرباس 320 و 330 در سال 2016

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود هواپیماهای خانواده ایرباس320 و 330 در سال 2016 به کشور خبر داد و گفت: هیچ روحیه بازدارنده‌ای از سوی کشورهای اروپایی در راه اجرا و نهایی شدن پیش قرارداد وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت راه و شهرسازی؛ «علی عابدزاده» گفت: تحویل هواپیماها در مرحله نخست بر اساس پیش‌ قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با شرکت هواپیماسازی ایرباس خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مشکل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسه ها و نهادهایی که قرار است فاینانس این هواپیماها را تامین کنند، برطرف شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: روحیه تعامل بین کشورهای اروپایی و ایران وجود دارد و نهایی شدن پیش قرارداد خرید هواپیما ایرباس در مرحله اقدام های تجاری از سوی دو طرف است.
عابدزاده تاکید کرد: شرکت های فروش هواپیما در صدد فروش محصولات خود هستند بنابراین انگیزه‌ای برای اجرا نکردن توافق ندارند و مشکلاتی که برای انعقاد قرارداد وجود دارد، مربوط به مسائل سیاسی کشورهای اروپایی است و در پی رفع این موانع هستند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز موضوع نهایی شدن قرارداد ورود هواپیماهای ایرباس را پیگیری خواهند کرد.
«آلن ویدالیس» وزیر حمل و نقل فرانسه هفته گذشته در سفر به ایران درباره آخرین وضعیت رفع موانع فروش هواپیماهای ایرباس به ایران گفت: در این زمینه مذاکراتی بین دو طرف انجام شد، انعقاد قرارداد این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و تا چند هفته آینده نیز نهایی می‌شود.
وی درباره اینکه آیا فروش این هواپیماها نیازمند مجوز دولت آمریکا است یا خیر گفته بود: بیش از 10 درصد تجهیزات ایرباس آمریکایی است بنابراین به مجوز آمریکا برای انعقاد قرارداد نهایی نیاز داریم، در این زمینه مذاکرات خود را آغاز کردیم و به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم.
وزیر حمل و نقل فرانسه با تاکید بر عمل به تعهدات خود؛ گفته بود؛ روابط دو کشور بسیار صمیمانه است اما برخی مقررات بین‌المللی وجود دارد که مدنظر قرار می گیرد؛ ایران بعد از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به خوبی توانست نقش خود را ایفا کند و به تعهدات خود پایبند باشد.

102

کد خبر: 628372

وب گردی

وب گردی