معرفی نفرات برتر مسابقات اسکیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

همایش روز معمار همراه با برگزاری نمایشگاه معماری  و مسابقه اسکیس به همت دانشجویان رشته معماری دانشکده سما بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اختتامیه این همایش با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، رییس سازمان نظام مهندسی و معاون اداره کل شهرسازی استان هرمزگان ،استادان، دانشجویان و علاقه مندانبه هنر معماری در سالن آمفی تئاتر دانشکده سما برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به هنر معماری گفت: این هنر ریشه در تفکر و اندیشه انسان ها دارد و به سلیقه و نوع نگاه انسان ها است.

مهدی باقری ، مواهب الهی را مزین به هنر معماری برشمرد و افزود:« خداوند تبارک و تعالی با آفرینش جهان هستی با این همه زیبایی، معمار یکتا و بی نظیریست که این خلاقیت و هنر را از روح خود در کالبد آدمی نیز دمیده تابا استفاده از فکر و اندیشه خود با تکیه بر نوآوری و خلاقیت هنر را معنای عمیق تری ببخشد.

وی با یادآوری هنر ایرانیان در طول تاریخ گفت: هنر ایرانی و اسلامی در طول تاریخ نشان دهنده فرهنگ غنی، نوآوری و ظرافت روحی و روانی در کشور اسلامی ایران بوده است.

باقری شیخ بهایی را یکی از معماران برجسته خواند که خدمات شایان توجه ای در شناخت معماری ایرانی عرضه داشته و توانسته با خلق این آثار بی نظیر و کم نظیر ، هنر ایرانی را به نمایش بگذارد.

رییس واحد بندرعباس خواستار هویت بخشی به ساخت بنا ها و طراحی های جدید شد و تاکیدکرد: یک طرح جامع و نو باید دارای هویت ملی و فرهنگی باشد وتمام خرده فرهنگ ها، سبک زندگی منطقه ، فرهنگ اجتماعی مردم و قومیت ها باید در یک هنر برجسته معماری مشهود و آشکار باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان نیز معماری را یک هنر زاییده هوش و استعداد افراد خواند و گفت : آمیزش قدرت فکر با هنر معماری می تواندآثار بی نظیری را خلق کند.

ابراهیم عمید معماری را یک هنر پیچیده، زیبا و تخصصی خواند و افزود: نگاه علمی به هنر معماری در کنار نوآوری ، تخصص و تعهد می تواند راه بالندگی را در پیش رو هموار سازد.

وی از دانشجویان این رشته به عنوان طراح مبلمان شهری یاد کرد و گفت: زیبایی و دیزاین یک شهر با قدرت فکر، اندیشه ، ذوق و علم یک معمار گره می خورد و نشان از هویت ملی و فرهنگ منطقه دارد.

عمید تاکید کرد نگاه زیبا شناختی در طراحی و استفاده از نمادهای ایرانی، بومی و فرهنگی می تواند دز زیبا سازی و طراحی شهر نقش مهم و اساسی داشته باشد.

این همایش با سخنرانی های دیگری نیز همراه بود و در پایان از برترین های رشته معماری و همچنین از برگزار کنندگان نمایشگاه و برندگان مسابقه اسکیس تجلیل شد.

20101

کد خبر: 628418

وب گردی

وب گردی