تهران- ایسکانیوز: ساعت 11 امروز، کی روش ایران به مقصد امارت متحده عربی ترک کرد.

دلیل ترک ایران از سوی کی روش پایان مدت ویزای اقامت اش در کشورمان اعلام شده است. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال احتمال داد سرمربی تیم ملی برای ادامه مذاکرات و توافق نهایی دوباره به ایران بازگردد. مقصد کی روش دبی اعلام شده است.

با این حال او پیش از ترک تهران به مقصد دبی دلیل خداحافظی را پایان مدت اعتبار ویزا دانست هر چند به طور تلویحی روند مذاکرات را ناامید کننده اعلام کرد. او در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها گفته است که از ترک ایران ناراحت است زیرا "بنده علاقه خاصی به تیم ملی ایران داشتم". استفاده از فعل گذشته در این گفت و گو خبر چهارشنبه ایسکانیوز را تایید می کند که جدایی وی از تیم ملی کشورمان را قطعی دانسته بود.

کارلوس کی روش در گفت و گو با خبرگزاری دیگری دلیل به نتیجه نرسیدن قراردادش را توافق نداشتن وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال دانسته و گفت: " تا وقتی وزیر ورزش ایران مخالف حضور من در تیم ملی باشد، نمی‌شود کار کرد و تنها راه حل بازگشت من به ایران این است که وزیر و رییس فدراسیون فوتبال با هم کنار بیایند تا بتوانم دوباره به تیم ملی ایران خدمت کنم." او در پایان گفت و گو بار دیگر تاکید کرد که اگر وزیر ورزش مخالف قراردادش باشد این قرارداد هیچگاه منعقد نمی شود.

روز گذشته حسین فرکی که به عنوان جانشین احتمالی کی روش در یک برنامه تلویزیونی گفت: "تاکنون هیچ وقت نشده که وضعیت قرارداد سرمربی تیم ملی اینقدر مهم شود. این قرارداد از یک بحث ورزشی شروع شد و به سیاسی، ملی و در نهایت پلیسی تبدیل شد. ظاهرا آنقدر قرارداد کی‌روش مهم شده که مثل 5+1 به سیاست ارتباط داده شده است. این که چرا الان بحث قرارداد کی‌روش پلیسی شده واقعا معلوم نیست. مهم این است که زمان ما خیلی کم است و نباید حتی یک روز را هم از دست بدهیم." او ابراز امیدواری کرد که سرمربی تیم ملی برای هدایت تیم در جام ملت های آسیا به توافق رسیده و به ایران بازگردد.

کی روش سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل پس از بازگشت به ایران در آستانه عقد قرارداد مجدد و تمدید آن تا سال 2018 بود که وزیر ورزش در گفت و گوی مطبوعاتی رسما از روند مذاکره و توافق با او انتقاد کرد. این اظهار نظر موجب شد قراردادی که در مرحله نهایی قرار داشت امضا نشده و کی روش ایران را ترک کند.

احتمال تمدید قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال نزدیک به صفر است و او به احتمال بسیار برای همیشه ایران را ترک کرده است.

 

 
کد خبر: 63887

وب گردی

وب گردی