برنامه های جدید شبکه‌های رادیویی در بزرگداشت فردوسی

بزرگداشت فردوسی در شبکه های رادیو ایران و رادیو تهران، پخش نمایش «جاده» در رادیو نمایش و همچنین گفتگو با عوامل گروه «لیان» در رادیو فرهنگ چند خبر امروز در حوزه رادیو است.

به گزارش ایسکانیوز، برنامه «نیستان» یکشنبه ۲۶ اردیبهشت مستندی از کنسرت گروه بوشهری «لیان» در تالار وحدت تهران پخش می کند و در این زمینه با هنرمندان این گروه گفتگوی اختصاصی خواهد داشت.

تازه ترین کنسرت گروه موسیقی «لیان» بوشهر سه شنبه شب ۲۱ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد. به همین مناسبت ندا رادمهر گزارشگر برنامه بخش مستندی درباره اجرای این گروه در تالار وحدت تهیه و تدوین کرده است.

رادمهر در این مستند با آکا صفوی خواننده این گروه، حمید اکبری نوازنده، خدر عزیززاده پیشکسوت حرکات آیینی، مموش مقدم هنرمند ۱۰ ساله گروه، داریوش فرضیایی و شهره سلطانی گفتگو می کند.

برنامه «نیستان» با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ روی آنتن می رود.

بزرگداشت فردوسی در رادیو ایران

برنامه «کافه هنر» امشب ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن رادیو ایران می رود و با یک استاد دانشگاه درباره فردوسی صحبت می کند.

ارسطو جنیدی کارشناس ادبیات نیز در این برنامه راجع به حماسه در شاهنامه سخن می گوید.

پخش سریال «جاده» از رادیو نمایش

سریال رادیویی «جاده» یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«جاده» را الهام رفیعی نوشته و داستان آن درباره مهاجرت خانواده ای به خارج از کشور و پیامدهای آن است.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون رضا عمرانی، نازنین مهیمنی، بهناز بستان دوست، مهدی نمینی مقدم، شمسی صادقی، مهرداد مهماندوست، مینو جبارزاده، محمد پورحسن، شیوا رفیعیان، عباس توفیقی، هنگامه محمودی، بهادر ابراهیمی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداختند.

«جاده» به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، کارگردانی مهین فردنوا، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت محمدرضا قبادی فر، فردا ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

مستند حکیم ابوالقاسم فردوسی از رادیو تهران

مریم آصفی تهیه کننده برنامه مستند «سایه روشن» با اعلام خبری درباره شناساندن شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی در این برنامه گفت: مستند «سایه روشن» این هفته به روزِ بزرگداشت فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی اختصاص یافته است. در این ویژه برنامه به آوازه و شهرت فردوسی و شاهنامه اش در جهان و نقالی خوانی و شاهنامه خوانی در برخی شهرها از جمله تهران می پردازیم.

وی افزود: بخشی از برنامه درباره شهرت جهانی فردوسی و شرح خلاصه ای از زندگینامه این شاعر است.

آصفی گفت: در ادامه برنامه با صادقی زاده دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان درباره شخصیت فردوسی و درون مایه شاهنامه بحث خواهد شد.

مستند رادیویی «سایه روشن» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز از شبکه رادیویی تهران پخش می شود.

505502

کد خبر: 644375

وب گردی

وب گردی